Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowanie to wizytówka marki i narzędzie skutecznej komunikacji

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2014, 12:16

- Segment premium jest segmentem bardzo wymagającym nie tylko pod względem jakości oferowanych produktów spożywczych. Przeysł spożywczy staje wciąż przed nowymi wyzwaniami starając się odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. Rosnąca świadomość i siła nabywcza współczesnych konsumentów powodują że nie tylko cena i jakość wpływają na ich decyzje. Konsumenci pragną informacji - chcą wiedzieć coraz więcej, zwłaszcza o żywności - jesteśmy tym co jemy - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Ligia Ziomek, marketing & Communication Coordinator SIG Combibloc Sp. z o.o.

Ligia Ziomek, marketing & Communication Coordinator SIG Combibloc Sp. z o.o, jest zdania, że obecnie konsumenci wybierają produkty nie tylko ze względu na ich smak. Coraz częściej zwracaj uwagę również na takie kwestie jak pochodzenie surowców, metody upraw, receptury, proces przygotowania produktów czy wpływ na środowisko naturalne i są one równie ważne jak wartości odżywcze czy korzyści zdrowotne. Na tym tle opakowanie musi tworzyć z produktem zgraną całość.

- Wykorzystanie nowoczesnych kanałów informacyjnych jak aplikacje mobilne, kody QR, portale społecznościowe poprzez umieszczanie istotnych informacji czy kampanii promocyjnych na opakowaniu otwiera nowe możliwości przed producentami żywności aby przekazać konsumentom znacznie więcej niż tylko produkt do zjedzenia. Opakowanie pełni obecnie znacznie więcej funkcji niż tylko ochrona produktu i zapewnienie bezpiecznego transportu. Opakowanie to wizytówka marki i narzędzie skutecznej komunikacji. Proces opracowywania odpowiednich produktów, szczególnie produktów premium i udanego ich wprowadzania na rynek zaczyna się od zdefiniowania grupy konsumentów i skomunikowania się z nią we właściwy sposób. Kluczem do sukcesu może stać się dobrze przemyślana koncepcja produktu i jego opakowania - twierdzi Ligia Ziomek.

Jej zdaniem sukces koncepcji produktów premium nie zaczyna się i nie kończy wraz z opracowaniem wysokiej jakości produktu; ważną rolę odgrywają również pozycjonowanie produktu na rynku i komunikacja z konsumentem.  - Producenci muszą uwzględniać dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów w swoich strategiach korporacyjnych i produktowych, aby oferować już dziś produkty, których ludzie będą potrzebować jutro - dodaje ekspertka.

SIG Combibloc jest jednym z wiodących dostawców systemów opakowań kartonowych i napełniarek do napojów i żywności. W 2013 roku firma osiągnęła obroty na poziomie 1680 milionów euro, zatrudniając około 5100 pracowników w 40 krajach.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klao 28-05-2015, 23:49:
to prawda, opakowanie powinno przykuwać uwagę. Mieć atrakcyjny design, być wysokiej jakości. Dla mnie etykiety termokurczliwe i inne przygotowuje www.atriapolska.pl/pl/ śląskie. Etykiety są spójne z produktem. Ma to pozytywny wpływ na sprzedaż.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH