Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

P&G podsumowuje 25 lat obecności w Polsce. Koncern zainwestował u nas ponad 4 mld zł

Procter & Gamble - jedna z największych firm FMCG oraz jeden z najważniejszych inwestorów zagranicznych w Polsce - świętuje ponad ćwierć wieku swojej obecności na polskim rynku oraz 25-lecie działalności fabryki pieluszek Pampers na warszawskim Targówku. Koncern zainwestował dotychczas w Polsce blisko 4 miliardy zł i utworzył ponad 3800 miejsc pracy, rozwijając nie tylko produkcję, ale też wprowadzając wiele innowacyjnych rozwiązań i projektów.

P&G podsumowuje 25 lat obecności w Polsce. Koncern zainwestował u nas ponad 4 mld zł
fot. shutterstock

- Jesteśmy dumni z tego, że Polska odgrywa istotną rolę w globalnej strukturze naszej firmy. Stworzyliśmy nie tylko tysiące miejsc pracy w naszych fabrykach, centrach usług biznesowych oraz planowania i logistyki, ale przez ponad ćwierć wieku obecności w Polsce wprowadziliśmy na rynek szeroki portfel innowacyjnych produktów, z których przynajmniej jeden można znaleźć w 9 na 10 polskich gospodarstw domowych. - powiedziała  Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej. 

W Warszawie ulokowane jest Biuro Główne P&G, fabryka pieluszek Pampers, Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS) oraz Europejskie Centrum Planowania i Logistyki (PSC). W województwie łódzkim zlokalizowane są kolejne 2 fabryki firmy Procter & Gamble: fabryka Gillette w Łodzi  oraz fabryka kosmetyków do pielęgnacji skóry w Aleksandrowie Łódzkim. Produkty wyprodukowane w trzech polskich fabrykach P&G trafiają do 90 krajów na całym świecie.

- Zaczynaliśmy w 1991 roku od otwarcia biura w Warszawie, które obecnie jest centralą dla Europy Centralnej i służy 80 milionom konsumentów w 9 krajach regionu. Trzy lata później na Targówku otworzyliśmy fabrykę pieluszek Pampers, aby następnie naszej działalności w Polsce nadać jeszcze większego rozmachu -  dodaje Geraldine Huse.

Początki P&G w Polsce, zbiegają się z momentem trudnej transformacji polskiej gospodarki i pierwszych kroków Polaków na wolnorynkowym gruncie. Firma P&G już w 1991 roku  otworzyła Biuro Główne w Warszawie, rozpoczynając tu swoją działalność. Dzięki temu na wystawach i sklepowych półkach pojawiły markowe produkty P&G – proszki do prania Ariel i Vizir, szampony

Wejście P&G na polski rynek to również ważny rozdział w historii polskiego rynku reklamowego. 

W telewizji zaczęły się pojawiać reklamy sztandarowych produktów P&G, a wiele powiedzeń z reklam weszło szybko do języka potocznego.

Procter & Gamble należała do pierwszych inwestorów w Polsce, który zaczął budować fabryki w III RP. W 1994 roku otwarta ostała fabryka pieluszek Pampers na warszawskim Targówku, w 2006 – fabryka Gillette w Łodzi, a w 2007 roku – fabryka kosmetyków do pielęgnacji skór, w Aleksandrowie Łódzkim.  Dzisiaj produkty z tych fabryk trafiają na 90 rynków, na całym świecie.

więcej informacji:

Procter and Gamble RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    Geraldine Huse RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 66.249.64.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.