Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PAIH: Afryka to dla polskich przedsiębiorców bardzo atrakcyjny rynek

  • Autor: PAP
  • Data: 20-03-2018, 15:43

Kraje afrykańskie ze względu na ograniczone własne możliwości zaspokajania potrzeb ludności oraz poziom rozwoju technologicznego są dla polskich przedsiębiorców bardzo atrakcyjnym rynkiem - podkreślił w Łodzi prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula.

Szef PAIH był jednym z gości zorganizowanej w siedzibie Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego debaty eksperckiej poświęconej polskim inwestycjom w Afryce. Uczestniczyli w niej m.in. polscy przedsiębiorcy inwestujący już na kontynencie afrykańskim oraz przedstawiciele instytucji wspierających zdobywanie tego rynku przez krajowe firmy.

Tematami dyskusji były perspektywy, szanse i największe pułapki związane z prowadzeniem biznesu na rynkach afrykańskich. Eksperci wskazywali m.in. na olbrzymi potencjał rozwijającej się gospodarki tego obszaru, stwarzający niepowtarzalną szansę, którą ich zdaniem powinni wykorzystać rodzimi przedsiębiorcy.

Pisula przyznał, że obecnie wciąż więcej importujemy z Afryki (głównie surowce i owoce) niż eksportujemy, ale - jak zaznaczył - "naszym zadaniem jest odwrócenie tego trendu". "I trudno pod tym względem o atrakcyjniejszy rynek" - dodał prezes PAIH.

Jak mówił, Afryka dla polskich firm może być bardzo istotnym kierunkiem ekspansji gospodarczej z co najmniej kilku powodów. Wskazał m.in. na ogromny rynek sprzedaży, który ze względu na duży przyrost demograficzny będzie cały czas wzrastał.

"Przed wszystkim jednak większość krajów afrykańskich startuje z dość niskiego pułapu, jeśli chodzi o zaspokajanie potrzeb ludności, czy rozwój technologiczny. Większość produktów musi więc zostać na ten rynek dostarczona z zewnątrz. Stąd duża szansa na zdobycie tego obszaru przez naszych przedsiębiorców" - tłumaczył.

Podczas debaty podkreślono, że to bardzo wymagający i zróżnicowany rynek, który wymaga od inwestorów zindywidualizowanego podejścia. Zdaniem szefa PAIH największe szanse na jego zdobycie ma m.in. branża motoryzacyjna. Jak bowiem tłumaczył, do Afryki trafia mnóstwo wyeksploatowanych już aut produkcji japońskiej lub niemieckiej, w związku z czym potrzebne są części zamienne.

"Pod względem produkcji komponentów jesteśmy potęgą i to może być świetny rynek zbytu. Druga branża to technologia rolnicza. Ten kontynent ma tak dobre warunki do uprawy, że rolnicy mogliby zbierać plony nawet dwa razy do roku, ale muszą wykorzystać ten potencjał poprzez inwestycje w agrotechnikę. Tutaj też więc jest ogromna szansa dla naszych firm" - przekonywał.

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 987) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.