Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

PAIH chce pobudzić polskie MŚP do ekspansji zagranicznej

Jedynie 13% mikro i małych oraz 27% średnich firm w Polsce deklaruje aktywność biznesową za granicą*. Organizowane 9 października 2019 r. na PGE Narodowym PAIH Forum Biznesu w formule bezpłatnych warsztatów branżowych i rynkowych oraz indywidualnych konsultacji z ekspertami, przybliżyć ma polskiemu sektorowi MŚP zagraniczne rynki. – Pomożemy przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji zagranicznej – deklaruje szefowa Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Grażyna Ciurzyńska.

PAIH chce pobudzić polskie MŚP do ekspansji zagranicznej
Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 27-09-2019, 14:02

Eksport odpowiada za 45 proc. polskiego PKB. To lokomotywa krajowej gospodarki i skuteczne narzędzie stymulujące rozwój oraz innowacyjność polskich firm. Krajobraz polskiego biznesu tworzą przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP). Gros firm z tego segmentu rynku działa przede wszystkim lokalnie, w Polsce. Obawa przed zagraniczną konkurencją, ryzyko kursowe, problemy z zatrudnieniem zagranicznych pracowników, brak możliwości weryfikacji kontrahenta, wysokie koszty - to główne bariery działalności eksportowej wskazywane przez polskie firmy z sektora MŚP*. Tymczasem przedsiębiorcy, którzy podjęli wyzwanie eksportowe odnotowują wymierne efekty, o czym świadczą bardzo dobre wyniki polskiego handlu zagranicznego. Jego wartość, mimo ogólnoświatowego spowolnienia gospodarczego, wzrosła o 7,7% do poziomu 951 mld zł w 2018 r. względem 882 mld w 2017 r. Wedle prognoz MPiT, do końca bieżącego roku handel zagraniczny wzrośnie o 6 proc. W przyszłym roku również będzie na ścieżce wzrostu.

– Wejście na nowy rynek to duże wyzwanie, zwłaszcza dla małych i średnich firm. Dlatego naszą rolą jest pomoc w zmniejszeniu ryzyka związanego z działalnością na zagranicznych rynkach – mówi p.o. Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Grażyna Ciurzyńska. Jak dodaje Agencja pomaga eksporterom oraz inwestorom w Polsce, a także poprzez sieć Zagranicznych Biur Handlowych PAIH (ZBH). – Działamy na rynkach całego świata. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzebują nas polscy przedsiębiorcy – tłumaczy Ciurzyńska.

Międzynarodowa sieć biur PAIH zaczęła powstawać ponad dwa lata temu. Wyniki, jakie w tym czasie osiągnęła PAIH, szczególnie we wsparciu ekspansji pokazują, że Agencja wykonuje ważne zadanie, a rynek je docenia. Od 2017 r. PAIH obsłużyła ponad 22000 zapytań eksportowych polskich firm. W efekcie, za pośrednictwem Agencji polscy przedsiębiorcy znaleźli kontrahentów i podpisali już 400 kontraktów na takich rynkach, jak Chiny, Singapur, Korea Południowa, Australia, Kenia, Senegal, Argentyna, Kanada, Rosja czy w krajach Unii Europejskiej. Agencja ma na swoim koncie również wsparcie polskich inwestorów zagranicznych, m.in. w Wietnamie, Tajlandii, Meksyku, Gruzji, Hiszpanii czy USA. PAIH pracuje nad kolejnymi 22 projektami polskich inwestorów za granicą. Co więcej, wspiera rozwój inwestycji na terenie Polski, realizowanych zarówno przez międzynarodowe firmy, jak i te rodzime. W zeszłym roku PAIH obsłużyła aż 71 projektów inwestycyjnych w kraju na kwotę 2,13 mld euro i osiągnęła tym samym najlepszy wynik w jej historii. – Kładziemy nacisk na promocję nowoczesnych projektów. Stawiamy na rozwój innowacyjności i tworzenie wysokiej jakości miejsc pracy w Polsce – mówi szefowa PAIH.

więcej informacji:

PAIH RSS ALERT    /    rozwój eksportu RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    Grażyna Ciurzyńska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.245.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.