Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

PAIH: Euroazjatycka Unia Gospodarcza bramą na Wschód dla polskich firm

Z rynkami położonymi za wschodnią granicą Polski łączy nas podobna mentalność, która mimo chimeryczności sytuacji politycznej, pozwala na, poddany często własnemu rytmowi, rozwój projektów inwestycyjnych.

PAIH: Euroazjatycka Unia Gospodarcza bramą na Wschód dla polskich firm
fot. Shutterstock

- Rosja, Białoruś i Kazachstan, członkowie Wspólnoty Niepodległych Państw i Unii Euroazjatyckiej, są nadal uznawane za kraje atrakcyjne eksportowo, ale wymagające rozważnego i odpowiedzialnego podejścia – mówił podczas konferencji „Kierunek Wschód: Potencjał dla Biznesu”, Dawid Cecuda, Project Manager w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

PAIH chce przybliżyć polskim przedsiębiorcom, mechanizmy i zasady prowadzenia biznesu w ramach Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej.

- Naszym wspólnym celem jest zidentyfikowanie perspektywicznych sektorów i nisz, minimalizowanie ewentualnego ryzyka i podniesienie skuteczności operacji handlowych na Wschodzie – mówił Dawid Cecuda.

Raport Doing Business pokazuje, iż na przestrzeni ostatnich lat warunki prowadzenia biznesu w Rosji poprawiły się w takich punktach jak rejestracja nowych firm czy uzyskiwanie pozwoleń na budowę. Dzięki tym proinwestycyjnym krokom rządu, w 2018 roku Rosja znalazła się na 35 miejscu rankingu Doing Business.

PAIH podkreśla, że faktem jest, iż perspektywy eksportu Polski do Rosji zależą w dużym stopniu od jej sytuacji wewnętrznej i stanu gospodarki. To też rzutuje na cały obraz handlu z krajami Unii Euroazjatyckiej.

- Z uwagi na zachodzące procesy integracji, Euroazjatycka Unia Gospodarcza obejmująca obecnie terytorium wynoszącym ponad 20 mln km² i zamieszkała przez ponad 180 mln ludności ma szansę stać się podmiotem na stałe wpisującym się w światową gospodarkę. Dzięki wspólnemu rynkowi, dostęp na rynek rosyjski będzie dawał coraz większe możliwości wchodzenia na rynki pozostałych państw członkowskich Unii przez podmioty zewnętrzne - twierdzi Wojciech Kolignan, szef Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Moskwie.

W roku 2017 zanotowano przewagę importu z Rosji nad eksportem. Niezmiennie głównymi polskimi towarami eksportowymi były maszyny, produkty przemysłu chemicznego (m.in. tworzywa sztuczne, kauczuk i guma) oraz metale i produkty z metali nieszlachetnych. Ważnym polskim produktem eksportowym pozostają  także leki, kosmetyki i żywność.

Wraz z kancelarią Domański Zakrzewski Palinka sp.k. Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprosiła firmy zainteresowane rozwojem handlu na rynkach wschodnich. Przedstawiciele kancelarii opowiedzieli o strukturze i potencjale Unii Euroazjatyckiej, z kolei polscy przedsiębiorcy, którzy są już obecni na Wschodzie, podzielili się zdobytym doświadczeniem i opowiedzieli o swoich sukcesach, burząc przy tym niektóre stereotypy, które narosły wokół krajów WNP.

więcej informacji:

rynki zagraniczne RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    Rosja RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    Białoruś RSS ALERT    /    Kazachstan RSS ALERT    /    eksporterzy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.151.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.