Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PAIH na EEC 2018: Chiny to priorytetowy rynek dla rozwoju polskiego handlu i usług

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2018, 16:55
PAIH na EEC 2018: Chiny to priorytetowy rynek dla rozwoju polskiego handlu i usług
Michalina Jendrzejczyk, koordynator zagranicznych biur handlowych w Chinach, Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Fot. PTWP

- Chiny otwierają się na polskie inwestycje i towary – może nie tak szybko jak sobie życzymy, ale jednak ta współpraca się rozwija. W naszym regionie Europy jesteśmy największym partnerem Chin – mówiła Michalina Jendrzejczyk, koordynator zagranicznych biur handlowych w Chinach, Polska Agencja Inwestycji i Handlu SA podczas debaty "Przyszłość współpracy Polski i Chin" w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

PAIH pozytywnie ocenia współpracę gospodarczą Polska-Chiny. - Kontakty na szczeblu rządowym pozytywnie wpłynęły na nasze relacje gospodarcze. Polepsza się klimat biznesowy. Chiny otwierają się na polskie inwestycje i towary – może nie tak szybko jak sobie życzymy, ale jednak ta współpraca się rozwija. W naszym regionie Europy jesteśmy największym partnerem Chin – mówiła Michalina Jendrzejczyk, koordynator zagranicznych biur handlowych w Chinach, Polska Agencja Inwestycji i Handlu SA.

Podkreśliła, że Chiny są obecnie priorytetowym rynkiem dla rozwoju polskiego handlu i usług. Jednak – przestrzega, że tylko dobrze przygotowani przedsiębiorcy, którzy mają produkty dostosowane do rynku chińskiego, mogą osiągnąć sukces na tamtejszym rynku.

- W ostatnich latach zwiększa się liczba firm wystawiających się na targach i pytających się o możliwości wsparcia instytucjonalnego przy staraniach o wejście na rynek chiński. Podkreślamy, że to rynek, który reprezentuje ogromny potencjał, ale także bardzo konkurencyjny. Walczy o niego cały świat. To może być pole minowe dla niedostosowanych firm. Trzeba wiedzieć jak rejestrować znaki handlowe i umieć odnaleźć się w chińskiej administracji – komentowała Michalina Jendrzejczyk.

Jej zdaniem, realizowany od 2012 roku program GOChina ma przybliżyć rynek chiński polskim przedsiębiorcom. - Organizujemy spotkania, szkolenia, spotykamy się podczas imprez targowych – dodała.

Przedstawicielka PAIH podkreśliła również, że targi w Szanghaju w tym roku mają stanowić krok w celu liberalizacji rynku chińskiego i otwarcia go na import. Co ważne, w Chinach wzrasta zapotrzebowanie na wysokiej jakości towary importowane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Paweł 23-05-2018, 09:13:
Jedyne co Polska może do Chin eksportować to kobiety.
  • Aaa 23-05-2018, 07:24:
Przestańcie promować ta chińska propagande, jesteśmy wykorzystywani przez Chiny a deficyt handlowy caly czas rośnie
  • Piotr Rafałko 20-05-2018, 09:22:
Chiny tak się otwierają na polskie towary, że deficyt w handlu wzrósł z 11 mld w 2015 r. do 20 mld w roku obecnym. Idźcie być chińskimi lobbystami gdzie indziej

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.