Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

PAIH: polskie firmy rolno-spożywcze na Ukrainie powinny rozważyć inwestycje w branżę przetwórczą

Firmy produkcyjne sektora rolno-spożywczego chcące jak najkorzystniej sprzedawać swoje wyroby na Ukrainie, powinny rozważyć możliwość inwestycji w branżę przetwórczą - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Karol Kubica, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Kijowie.

PAIH: polskie firmy rolno-spożywcze na Ukrainie powinny rozważyć inwestycje w branżę przetwórczą
Karol Kubica, PAIH Kijów fot. PAIH

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 11-03-2019, 11:45

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z Karolem Kubicą w strefie premium: "PAIH: Ukraina jest i będzie jednym z ważniejszych odbiorców polskiej żywności (wywiad)”.

- Firmy produkcyjne chcące jak najkorzystniej sprzedawać swoje wyroby na Ukrainie, powinny rozważyć możliwość inwestycji w branżę przetwórczą. Bezpośrednie zagraniczne inwestycje w  przemysł spożywczy wynoszą obecnie ok. 3 mld USD (ponad 25 % wszystkich inwestycji w przemysł Ukrainy). Pełen cykl produkcyjny - od wstępnej obróbki surowca do produkcji gotowych wyrobów - zgodnie z europejskimi standardami jakości i bezpieczeństwa produktów spożywczych, może okazać się jedną z najatrakcyjniejszych inwestycji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karol Kubica.

- Ale gdybym miał doradzać firmom rozważającym inwestycje w tym segmencie ukraińskiego przemysłu, zwracałbym uwagę między innymi na nadal obowiązujące memorandum na obrót ziemią, zgodnie z którym, na dzień dzisiejszy handel gruntami rolnymi jest zabroniony. Z pewnością nie będzie pomagać także słabo rozwinięta Infrastruktura i logistyka. Należy pamiętać też o konsekwencjach wspomnianej niestabilności na Ukrainie. Chodzi m.in. o problemy związane z korupcją i dochodzeniem swych praw przed sądami - dodaje.  

Podkreśla, że, że dużym wyzwaniem kształtującym współpracę handlową jest oczywiście sytuacja wewnętrzna na Ukrainie, zwłaszcza konflikt zbrojny, który hamuje wzrost, za zatem trzeba uzbroić się w  cierpliwość i nauczyć się wyciągać korzyści z wyzwań.  Oprócz niestabilności politycznej zwraca też uwagę m.in. na specyfikę lokalnych konsumentów.

- Warto również pamiętać o specyfice lokalnych konsumentów. Nierównomierność w dystrybucji dochodów ograniczają ich siłę nabywczą. Do tego preferencje zakupowe często zorientowane są na towary wytwarzane w kraju – mówi kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Kijowie.

Karol Kubica zwraca też uwagę, że Ukraina jest i pozostanie jednym z ważniejszych odbiorców polskiej żywności. W ostatnich latach wzrosło zainteresowania polskimi świeżymi warzywami i nabiałem, produktami zbożowymi, ale też mięsem, a sektorami szans są np. napoje bezalkoholowe czy kawa oraz segment produkcji szeroko pojętego sprzętu rolniczego.

Wskazuje, że artykuły rolno-spożywcze stanowią trzecie miejsce w handlu Polski z Ukrainą, a dynamika sprzedaży robi wrażenie.  W pierwszym półroczu 2018 r. GUS odnotował ponad 20% wzrost eksportu towarów rolno-spożywczych na Ukrainę. To najlepszy rezultat w grupie partnerów handlowych w Europie.

I podkreśla, że PAIH pomaga polskim przedsiębiorcom chcącym rozwijać biznes na Ukrainie, a kluczową rolą Zagranicznego Biura Handlowego PAIH na Ukrainie jest m.in. redukcja ryzyka wejścia na ukraiński rynek polskich podmiotów gospodarczych, pomoc w rozpoznaniu rynek i wyszukiwanie najbardziej optymalnych partnerów biznesowych oraz rekomendacja kanałów dystrybucji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

eksport RSS ALERT    /    eksport na Ukrainę RSS ALERT    /    rynki eksportowe RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT    /    Ukraina RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    Polska Agencja Inwestycji i Handlu RSS ALERT    /    Karol Kubica RSS ALERT    /    eksporterzy RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.176.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.