Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

PAIH: sektorami szans na Ukrainie dla polskich firm są np. napoje bezalkoholowe, kawa i sprzęt rolniczy

Ukraina jest i pozostanie jednym z ważniejszych odbiorców polskiej żywności. W ostatnich latach wzrosło zainteresowania polskimi świeżymi warzywami i nabiałem, produktami zbożowymi, ale też mięsem, a sektorami szans są np. napoje bezalkoholowe czy kawa oraz segment produkcji szeroko pojętego sprzętu rolniczego - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Karol Kubica, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Kijowie.

PAIH: sektorami szans na Ukrainie dla polskich firm są np. napoje bezalkoholowe, kawa i sprzęt rolniczy
fot. Shutterstock

- Ukraina jest jednym z ważniejszych odbiorców polskiej żywności. Artykuły rolno-spożywcze stanowią trzecie miejsce w handlu Polski z Ukrainą, a dynamika sprzedaży robi wrażenie.  W pierwszym półroczu 2018 r. GUS odnotował ponad 20% wzrost eksportu towarów rolno-spożywczych na Ukrainę. To najlepszy rezultat w grupie partnerów handlowych w Europie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karol Kubica.

- Liczymy na to, że baczne obserwowanie trendów panujących wśród ukraińskich konsumentów, jak i czynników makroekonomicznych kształtujących popyt sprawią, że Ukraina pozostanie istotnym kierunkiem sprzedaży polskich produktów rolno – spożywczych – dodaje.

- Warto  zwrócić uwagę przykładowo na wzrost w ostatnich latach zainteresowania ukraińskiego odbiorcy świeżymi warzywami i nabiałem, produktami zbożowymi jak makarony, pieczywo, płatki śniadaniowe, ale też mięsem czerwonym i drobiem. Dane pokazują jednak, że w kolejnych latach dynamika sprzedaży bestsellerów nieco osłabnie – mówi też Karol Kubica. 

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z Karolem Kubicą w strefie premium: "PAIH: Ukraina jest i będzie jednym z ważniejszych odbiorców polskiej żywności (wywiad):.

Podkreśla, że, że dużym wyzwaniem kształtującym współpracę handlową jest oczywiście sytuacja wewnętrzna na Ukrainie, zwłaszcza konflikt zbrojny, który hamuje wzrost, za zatem trzeba uzbroić się w  cierpliwość i nauczyć się wyciągać korzyści z wyzwań.  Oprócz niestabilności politycznej zwraca też uwagę m.in. na specyfikę lokalnych konsumentów - nierównomierność w dystrybucji dochodów ogranicza ich siłę nabywczą. Ponadto preferencje zakupowe często zorientowane są na towary wytwarzane w kraju.

Sektorami szans dla polskich firm są np. segmenty napojów bezalkoholowych czy kawy, a także segment produkcji szeroko pojętego sprzętu rolniczego.

- Dobrym przykładem jest wewnętrzna konkurencja, z jaką spotkać się mogą polscy eksporterzy  rolno-spożywczy. Trzeba pamiętać, że sektor ten napędza ukraińską gospodarkę oraz jej eksport, jednak wiele segmentów jest nadal niedojrzałych. Takie daleki od dojrzałości obszary, czyli jednocześnie sektory szans, to segmenty napojów bezalkoholowych czy kawy. Niedojrzały rynek przyciąga więc zagranicznych graczy – mówi Karol Kubica.

więcej informacji:

Ukraina RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    Karol Kubica RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksporterzy RSS ALERT    /    eksport na Ukrainę RSS ALERT    /    rynki eksportowe RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.