Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

PAIH: Targi importowe w Chinach szansą promocji polskich produktów

Targi China International Import Expo to najlepsza od lat okazja do promocji polskich produktów i know-how w Chinach - ocenił Andrzej Juchniewicz z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. W Szanghaju trwają największe w historii Chin targi, w których uczestniczą 82 polskie firmy.

PAIH: Targi importowe w Chinach szansą promocji polskich produktów
fot. shutterstock

"Spodziewamy się, że nasza obecność na targach China International Import Expo (CIIE) przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności marki Polska w Państwie Środka" - ocenił szef biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju Andrzej Juchniewicz. Jak podkreślił, wydarzenie ma strategiczne znaczenie dla Chin - imprezę zainicjował i objął patronatem prezydent Chin Xi Jinping. Uczestniczy w niej ponad 5,5 tys. chińskich dystrybutorów, a także "kluczowi decydenci biznesowi i polityczni Państwa Środka".

Zdaniem Juchniewicza to idealny moment na promocję Polski w Chinach, gdzie obecnie rośnie popyt na import artykułów. "Za tą tendencją stoi rosnąca zamożność Chińczyków. Coraz częściej szukają oni wysokiej jakości żywności, czy towarów konsumpcyjnych, jak meble, towary luksusowe, niedostępnych w ofercie lokalnych producentów" - wyjaśnił. Dodał, że dużym zainteresowaniem cieszy się zdrowa żywność, która jest naszą specjalnością.

Na targi China International Import Expo na zaproszenie PAIH przyleciała do Szanghaju licząca 82 polskie firmy polska delegacja biznesowa. W jej skład weszli przedstawicieli sektorów o największych, jak oceniła Agencja, możliwościach podboju chińskiego rynku.

"To największa misja krajowych przedsiębiorców do Chin od czasu zakończonej dużym sukcesem Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju" - wskazała PAIH. Wśród firm są przedsiębiorstwa drobiarskie, producenci przetworów mlecznych czy zdrowej żywności, jak HPBA, której założycielką jest Anna Lewandowska (żona kapitana polskiej narodowej drużyny piłkarskiej). Ale też bursztynnicy i jubilerzy, marki kosmetyczne (np. Miraculum czy Inglot), przedstawiciele sektora automotive (m.in.Polska Grupa Motoryzacyjna) oraz firmy lotnicze: Alnea i AeroAT.

Łącznie oferta naszego kraju prezentowana jest na aż 1 tys. m2. Składa się na nią 6 stoisk branżowych oraz stoisko narodowe. "To zdecydowanie największa przestrzeń wystawiennicza ze wszystkich krajów Unii Europejskiej na tych targach" - ocenił Juchniewicz.

Jak podkreśliła PAIH, obecność naszych firm na targach w Szanghaju ma służyć redukcji niekorzystnego bilansu handlowego w relacjach gospodarczych Polski i Chin. Wartość chińskiego eksportu do naszego kraju jest dwunastoipółkrotnie większa niż polski eksport do Państwa Środka - podała Agencja. Według ekspertów PAIH "potencjał do zniwelowania tej tendencji jest spory", bowiem sprzedaż polskich towarów i usług do Państwa Środka rośnie: w 2017 zwiększył się o blisko 1/3 rok do roku.

więcej informacji:

PAIH RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    Andrzej Juchniewicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.