Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

PAIH: W Indonezji rośnie popyt na żywność importowaną

Jak obecnie wygląda rynek spożywczy Indonezji, na co jest szczególny popyt? – Wraz z liczebnym wzrostem klasy średniej, szybko rośnie popyt na dobra importowane. Dodatkowo, im dalej od stolicy, tym zróżnicowanie asortymentu sklepowego jest mniejsze. Stąd duża ciekawość produktów spożywczych z zagranicy, które mieszkańcy tego kraju postrzegają jako lepsze od krajowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Kołomyjec, kierownik Biura Handlowego PAIH w Dżakarcie.

PAIH: W Indonezji rośnie popyt na żywność importowaną
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 12-09-2019, 13:52

– Indonezyjczycy bardzo lubią słodkie i słone przekąski. Jest także popyt na soki czy napoje. Trzeba przy tym pamiętać, że mieszkańcy tego kraju nie lubią napojów gazowanych – wyjaśnia Jacek Kołomyjec, kierownik Biura Handlowego PAIH w Dżakarcie.

Dodaje, że Indonezja jest bardzo dużym importerem mleka w proszku, a Polska uzyskała już country recognition – do importu dopuszczonych jest około 20 mleczarni. – Z racji na równikowy, wilgotny klimat, tamtejsze krowy produkują o połowę mniej mleka, niż te z klimatu umiarkowanego, stąd zapotrzebowanie na import. Kiedy już zakończymy procesy dopuszczające nasz kraj do importu, duże szanse mają też polskie owoce, w tym jabłka i borówki – podpowiada Jacek Kołomyjec. 

Podkreśla, że Indonezja to przede wszystkim kraj młodych konsumentów. – Mediana wieku kształtuje się poniżej 30 lat, a na jedną kobietę przypada 2,36 urodzeń. To wpływa na gusta i trendy. Zwłaszcza wśród klasy średniej rośnie popyt na prozdrowotną żywność. Segmentem dużych szans jest także rynek suplementów. Popularnością cieszą się produkty innowacyjne i skierowane do sprecyzowanej grupy odbiorców: kobiet w ciąży, młodych matek czy dzieci. Klasa średnia zwraca uwagę na modną ofertę „eko” i „fit”. Z drugiej strony, masowy konsument patrzy na cenę.  Oznacza to, że praktycznie każdy polski producent może znaleźć swój segment klientów – zachęca kierownik Biura Handlowego PAIH w Dżakarcie.

Jacek Kołomyjec podpowiada, że jeśli firma zdecyduje się na sprzedaż swoich produktów spożywczych w Indonezji, powinna wiedzieć, że towary importowe sprzedawane są głównie w segmencie tzw. modern trade, czyli w sklepach typu convenience store i supermarketach. W przypadku Indonezji najważniejsi gracze to Indomaret  (15 tys. sklepów), Alfamaret (10 tys. sklepów) oraz Carrefour-Transmart (blisko 40 sklepów wielkopowierzchniowych). Rośnie też znaczenie e-commerce. 

– Generalnie kluczem do zdobycia rynku jest silny partner lokalny, dobre dotarcie do grupy docelowej oraz skoordynowane działania marketingowe – podsumowuje Jacek Kołomyjec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Kołomyjec RSS ALERT    /    Indonezja RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.