Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PAIH w krótkim czasie liczy na wzrost eksportu o 7 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 20-06-2017, 19:05
PAIH w krótkim czasie liczy na wzrost eksportu o 7 proc.
Tomasz Pisula, prezes PAIiH

Mamy nadzieję, że będziemy mogli w krótkim okresie liczyć na 7-proc. wzrost eksportu - ocenił prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula. Dodał, że szansą dla polskich marek są rynki w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.

Pisula brał udział we wtorkowym posiedzeniu połączonych sejmowych komisji gospodarki i energii, które rozpatrywały rządowy projekt ustawy o wykonywaniu zadań z zakresu promocji polskiej gospodarki przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu Spółka Akcyjna. Nowe przepisy mają określić zadania PAIH i służyć poprawie koordynacji promocji gospodarczej za granicą.

Szef PAIH był pytany przez posłów m.in. o to, na jaki wzrost eksportu będzie można liczyć po otwarciu nowych zagranicznych biur agencji. Mają one zastąpić Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) działające przy polskich ambasadach. Posłowie chcieli również wiedzieć, jak ze swojej pracy będą rozliczani pracownicy tych biur.

"Zależy nam bardzo na zwiększeniu polskiego eksportu (...) Mamy nadzieję, że będziemy mogli w krótkim okresie czasu liczyć na kilkuprocentowy wzrost" - powiedział Pisula. Doprecyzował, że wzrost miałby sięgnąć 7 proc.

Według prezesa PAIH, jeżeli chcemy zwiększać eksport, musimy zacząć myśleć nie tylko o państwach UE. "Wydaje się, że dźwignią handlu jest UE, ale jeśli polscy przedsiębiorcy chcą wychodzić z własnymi markami i kreować największą wartość dodaną, to przyszłość jest w rynkach pozaeuropejskich; w Azji, Afryce i w Ameryce Łacińskiej" - dodał.

Pisula ocenił, że polskie przedsiębiorstwa na tych rynkach mają przewagę konkurencyjną polegającą na tym, iż wiedzą, jak działać w otoczeniu transformacji ustrojowej.

Szef PAIH, odpowiadając na pytanie jak będą rozliczani ze swojej pracy pracownicy zagranicznych biur agencji, podkreślił, że będą to "twarde cele sprzedażowe". Zwrócił uwagę, że podobny system działa we francuskich, włoskich i brytyjskich biurach.

Dodał, że średni koszt utrzymania zagranicznego biura ma sięgać ok. 750 tys. zł. Wskazał, że koszt utrzymania WPHI obecnie przekracza 2 mln zł.

Połączone sejmowe komisje zdecydowały, by do projektu ustawy wprowadzić dwie poprawki. Jedna wydłuża vacatio legis ustawy do 14 dni z 7; druga pozwalać będzie zagranicznym biurom handlowym udzielać na potrzeby własne zamówień z wolnej ręki m.in. na remonty biur, czy wyposażenie.

Projekt przewiduje, że sieć nowych zagranicznych biur handlowych, podległych Agencji, powstanie w miejsce WPHI. Zgodnie z projektem, WPHI mają zostać zlikwidowane w ciągu trzech lat od dnia, w którym ustawa wejdzie w życie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH