Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PARP: 88 proc. polskich firm zdecydowanie za wprowadzaniem innowacji

  • Autor: PAP
  • Data: 06-04-2017, 20:10
PARP: 88 proc. polskich firm zdecydowanie za wprowadzaniem innowacji
Fot. Shutterstock

88 proc. polskich firm zdecydowanie opowiada się za wprowadzaniem innowacji, a co czwarta firma twierdzi, że systematycznie wprowadza na rynek nowe wyroby - wynika z badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, przedstawionego w czwartek w Sejmie.

Podczas posiedzenia sejmowej Komisji ds. Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii wyniki badania zaprezentowały prezes PARP Patrycja Klarecka i dyrektor departamentu analiz i strategii Agencji Paulina Zadura-Lichota.

- 88 proc. firm twierdzi, że jest zdecydowanie za wprowadzaniem innowacji; zostaje grupa ok. 10 proc., która mówi, że zdecydowanie nie - poinformowała Zadura-Lichota.

- Można powiedzieć, że polskie firmy są rzeczywiście przekonane o swojej innowacyjności - powiedziała. Przekazała, że zgodnie z badaniem 10 proc. z nich deklaruje, że jako pierwsze wdrażają innowacje. Większość firm stara się też na rynku tak zaistnieć, żeby nie opóźniać się ze swoją ofertą. Jest też 10 proc. tych, które w ogóle starają się zachować swój tradycyjny sposób działania i nie przyjmują nowości.

- Pytaliśmy też, jak często wprowadzane są nowe produkty, wyroby lub usługi. Co czwarta firma twierdzi, że systematycznie wprowadza na rynek nowe wyroby, 32 proc. (...) - że wprowadza je na rynek od czasu do czasu - mówiła Zadura-Lichota.

- Kolejna 1/3 to ci, którzy planują podjęcie prac (nad wprowadzeniem nowego produktu) i 10 proc., którzy niczego nie planują - dodała.

PARP zapytała również o strategię innowacyjną przedsiębiorstw. 11 proc. firm twierdzi, że ją ma i wdraża od co najmniej trzech lat; 7 proc. mówi, że ma ją w początkowej fazie wdrażania, 16 proc. jest na etapie formułowania strategii innowacyjnej, a 33 proc. planuje ją opracować w najbliższym czasie. Pozostałe firmy nie posiadają strategii innowacyjnej i nie planują jej formułowania w najbliższym czasie.

Dla połowy badanych firm taka strategia to dokument wskazujący produkty lub technologie, na których zamierzają się skoncentrować. Dla 39 proc. jest to zaś dokument ogólny, za pomocą którego chcą przekazać informacje o swoich działaniach.

Według badania większość firm, które przygotowały strategię, deklarowała, iż opracowała ją w związku z pojawieniem się nowej technologii. Drugim ważnym powodem było zgłoszenie potrzeby przez klienta, a kolejnymi - ocena potencjału innowacyjnego lub pogorszenia pozycji rynkowej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 416) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH