Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pawlak: leasing może być korzystny dla klientów indywidualnych

  • Autor: PAP
  • Data: 25-08-2011, 13:23

Leasing konsumencki może być dla klientów indywidualnych korzystniejszy niż kredyt bankowy - uważa wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak. Nowe przepisy umożliwiające korzystanie osobom fizycznym z tej formy finansowania weszły w życie 1 lipca br.

"Żeby napić się piwa nie trzeba kupować browaru" - powiedział Pawlak, rozpoczynając czwartkową konferencją prasową. Według wicepremiera, przysłowie to odzwierciedla korzyści jakie płyną z leasingu dla indywidualnych osób, bo - jak mówił - aby móc korzystać z danej rzeczy, nie trzeba jej posiadać.

Szef resortu gospodarki tłumaczył dziennikarzom zalety leasingu konsumenckiego na przykładzie użytkowania samochodu. Żeby kupić nowe auto można wziąć kredyt bankowy i spłacać zakup, płacąc raty wraz z odsetkami. Np. jeżeli kosztuje ono 50 tys. zł, to z odsetkami w ciągu 5 lat musimy oddać bankowi 60 tys. zł, czyli 1000 zł miesięcznie. Natomiast przy leasingu rata spłaty może być niższa, ponieważ w ciągu 5 lat przeciętnie "zużywamy" 70 proc. wartości samochodu i tyle musimy zapłacić firmie leasingowej. W tym konkretnym przypadku będzie to 700 zł miesięcznie. Jest to korzystniejsze rozwiązania niż zakup auta - przekonywał wicepremier.

Przewodniczący komitetu wykonawczego Związku Polskiego Leasingu Andrzej Krzemiński poinformował, że obroty firm leasingowych w 2010 r. wyniosły 28 mld zł. Przyznał jednak, że na razie w Polsce leasing konsumencki jest mało popularny.

Jest on popularny w Europie Zachodniej, np. w Szwajcarii 40 proc. nowych aut pochodzi z leasingu - mówił Krzemiński. Dodał, że firmy dopiero przygotowują się do tej usługi, gdyż przepisy dotyczące leasingu dla osób fizycznych weszły w życie dopiero 1 lipca br.

"To nie jest szybki proces, firmy leasingowe muszą zawrzeć stosowane umowy z dilerami samochodowymi (...) wydaje mi się, że wysyp ofert nastąpi na początku 2012 roku" - powiedział Krzemiński. "Będziemy starali się przekonać klientów do nowej jakości poprzez poszerzanie dodatkowych pakietów serwisowych" - dodał.

Zdaniem Krzemińskiego, oferta leasingu może bardziej opłacać się osobom indywidualnym. Profesjonalny podmiot, jakim jest firma leasingowa, taniej będzie mogła nabyć samochód, a jako hurtowy nabywca usług taniej niż osoba prywatna pozyskać pakiety ubezpieczeniowe i usługi serwisowania auta.

Dodał, że korzystający z usługi leasingu, po okresie umowy, może oddać samochód lub też wymienić stary model na nowy. "Jest to zupełnie inna koncepcja, w miejsce posiadania samochodu uczymy naszych klientów korzystania z niego poprzez umowę z firmą leasingową" - mówił Krzemiński.

Przewodniczący poinformował, że Związek Polskiego Leasingu nie wyszacował wielkości sprzedaży na 2012 r., natomiast został określony potencjalny poziom zainteresowania taką usługą. 60 proc. ankietowanych osób odpowiedziało, że chciałoby korzystać z leasingu konsumenckiego, a z tego ponad 80 proc. najchętniej widziałoby sfinansowanie samochodu.

"Potencjalne zainteresowanie jest wysokie, jak ono się przełoży na sprzedaż, będzie zależało od szybkości wprowadzenia produktów oraz od tego, ile podmiotów leasingowych do tego rynku przystąpi" - powiedział Krzemiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.