Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

PFPŻ: Ponad 70 proc. Polaków negatywnie ocenia wzrost cen żywności

Według badania Omnibus zrealizowanego na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców przez firmę badawczą IPSOS na reprezentatywnej próbie ludności Polski powyżej piętnastego roku życia ponad 70% Polaków negatywnie ocenia wzrost cen żywności, jaki miał miejsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Większość Polaków jest również przeciwna tzw. podatkowi cukrowemu oraz innym nowym podatkom mogącym wpłynąć na wzrost cen żywności.

PFPŻ: Ponad 70 proc. Polaków negatywnie ocenia wzrost cen żywności
fot. shutterstock

 Ponad 70% konsumentów negatywnie ocenia wzrost cen żywności w Polsce

Według badania 71,6% konsumentów potwierdza, że wzrost cen żywności w ciągu ostatnich 12 miesięcy miał negatywny wpływ na ich budżet domowy. Częściej tendencję taką obserwowały kobiety (75,9%), co można tłumaczyć faktem, że to one są częściej odpowiedzialne za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych.

W szczególności częstsze deklaracje dotyczące negatywnego wpływu wzrostu cen na ich budżety domowe składali konsumenci o niższym poziomie wykształcenia (podstawowe i zawodowe - odpowiednio 74,6% i 74,3%), a także konsumenci o najniższych dochodach na osobę (w przedziale dochodów do 1000 zł/os było to 96%).

  • Przy uwzględnieniu sytuacji zawodowej, najczęściej deklaracje o odczuwaniu negatywnych skutków wzrostu cen składali bezrobotni (91,3%), renciści (80,3%) oraz osoby zajmujące się domem (74,3%).
    Częściej negatywne skutki wzrostu cen dostrzegali również ludzie mieszkający w jedno- lub dwuosobowych gospodarstwach domowych (odpowiednio 74,3% i 73,2%). 
  • Zdecydowana większość konsumentów jest przeciwna wprowadzaniu podatków, które spowodowałyby wzrost cen żywności

78,1% konsumentów jest przeciwna wprowadzeniu podatków, które spowodowałyby podwyższenie cen żywności, w szczególności propozycjom takim są przeciwni konsumenci ze średnim i wyższym wykształceniem (odpowiednio 80,1% oraz 79,1%).

Wprowadzeniu podatków są częściej przeciwne osoby w młodszych grupach wiekowych (15-19 lat – 88,1%, 20-24 lata – 85,9%). Częściej przeciwni dodatkowym podatkom są konsumenci mieszkający na wsi (81%) oraz w dużych miastach (powyżej 200 tys. mieszkańców) – 82,3%.

Biorąc pod uwagę aktywność zawodową, to najczęściej przeciwni wprowadzaniu dodatkowych podatków byli konsumenci prowadzący gospodarstwo domowe (80,8%). Przeciwne były też osoby zamieszkujące w gospodarstwach domowych trzy- i czteroosobowych (odpowiednio 81% i 84,2%). 

Ponad 70% konsumentów jest przeciwna wprowadzeniu tzw. podatku od cukru.

 72,9% konsumentów jest przeciwna wprowadzeniu podatku od cukru dla takich produktów jak napoje słodzone, słodycze czy wyroby cukiernicze - najczęściej sprzeciw wobec takiego rozwiązania deklarowały osoby pracujące (74,9%) oraz bezrobotni (83,4%).

więcej informacji:

żywność RSS ALERT    /    ceny żywności RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.