Pierre Detry, Nestle: Wskaźnik otyłości dzieci w Polsce szybko rośnie
Wskaźnik otyłości dorosłych jest w Polsce podobny do tego w Europie. Z kolei wskaźnik otyłości i nadwagi wśród dzieci jest niższy, jednak intensywnie rośnie - mówił prezes Nestle Polska Pierre Detry podczas ECR Forum Współpracy 2014.
POWIĄZANE TEMATY
- 16 proc. dzieci na świecie ma nadwagę, a 7 proc. jest otyłych - mówił Pierre Detry. Zwrócił uwagę na ogromne dysproporcje w kwestii podziału żywności. Jak poinformował, około 1,6 mld osób na świecie ma nadwagę, podczas gdy ponad 2 mld osób jest niedożywiona lub nie ma dostępu do żywności wystarczająco kalorycznej i bogatej w białko.
Według danych, które przedstawił prezes Nestle Polska, w Polsce 48 proc. dorosłych ma nawagę lub cierpi na otyłość. To podobnie jak w Europie (52 proc.).
- U dzieci ten wskaźnik jest niższy niż w Europie, ale szybko rośnie - ostrzegał Pierre Detry.
Przyczyna problemów z otyłością są m.in. złe nawyki żywieniowe i brak ruchu. - Polska jest czwartym krajem w Europie pod względem czasu, jaki spędzamy przed monitorem komputera - mówił.
Nestle jest największą na świecie firmą działająca w segmencie produkcji żywności. Posiada 1,7 proc. globalnego rynku żywności i napojów.
W Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: Nescafe, Winiary, Gerber, Princessa, Kit Kat, Lion, Nesquik, Nałęczowianka, Manhattan oraz Purina.
W 2013 roku sprzedaż Nestle Polska osiągnęła 3,4 mld zł wobec 3,5 mld zł w 2012 roku.
Przeczytaj także:
Produkcja żywności wzrośnie o 70 proc. do 2050 r. - prezes Nestle Polska Pierre Detry.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)