Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pierwsze wyniki projektu poprawiającego sprzedaż rolnikom

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 27-11-2014, 10:35

Pierwsze wyniki projektu Farm Inc, którego celem jest udzielanie rolnikom wsparcia w zakresie poprawy sprzedaży produktów, ukazują, że rolnikom najłatwiej jest zrozumieć zasady rządzące marketingiem w sektorze rolnym poprzez naukę przez doświadczenie

Pierwsze wyniki projektu Farm Inc, który ma udzielać rolnikom wsparcia w zakresie usprawnienia marketingu produktów, ukazują, że rolnikom łatwiej jest zrozumieć zasady rządzące sprzedażą w sektorze rolnym jeśli mogą uczyć się przez doświadczenie.

Głównym celem projektu Farm Inc jest stworzenie narzędzia szkoleniowego służącego poprawie sprzedaży, dostosowanego do potrzeb rolników w trzech krajach: Grecji, Włoszech i Łotwie. Regionalne i lokalne produkty dysponują niesamowitym potencjałem rynkowym, jednak brakuje strategii sprzedaży, które pozwoliłyby europejskim przedsiębiorcom rolnym konkurować z międzynarodową siecią i strukturą wielonarodowych firm. Badania rozpoczęły się od kwestionariusza, opartego na ocenie własnej. Odpowiedzi zostały uzupełnione o wyniki prac grup dyskusyjnych zorganizowanych w każdym kraju. Kwestionariusz został rozesłany do wszystkich stron zainteresowanych w sektorze rolnym: rolników i ich stowarzyszeń, przedsiębiorców rolnych, ekspertów ds. szkoleń zawodowych, lokalnych i narodowych organów publicznych oraz pośredników.

Czego chcą rolnicy? Analiza wyników ukazała, że preferencje rolników i przedsiębiorców rolnych są bardzo podobne we wszystkich krajach docelowych. Rolnicy wolą się uczyć poprzez doświadczenia niż odbywać zajęcia w klasach, co ukazał wysoki wynik działań takich jak udział w targach, konferencjach, wizytach studyjnych i w gospodarstwach czy wycieczki w terenie. Ośrodki prowadzące szkolenia zawodowe, z drugiej strony, podkreśliły potrzebę poparcia tego typu praktycznych doświadczeń podstawami teoretycznymi (nauczanie mieszane tzw. blended learning). Zajęcia teoretyczne pozwolą rolnikom poznać podstawy marketingu. Następnie uzyskają oni bardziej zaawansowane umiejętności dzięki nauce praktycznej.

Powstanie również interakcyjny ebook, który posłuży jako narzędzie szkoleniowe. Curriculum będzie zawierało podstawowe zasady marketingu w sektorze rolnym oraz doświadczenia praktyczne (analizy przypadków, wizyty w terenie itd.). Te ostatnie zostaną wybrane przez każdy kraj partnerski, zgodnie z potrzebami w danym państwie, tak by stanowiły one przydatne narzędzie dla rolników. Jest to koncepcja innowacyjna, ponieważ wszystkie podstawy teoretyczne, doświadczenia praktyczne i ocena własna zostały zebrane w ramach jednego narzędzia, które może stać się vademecum marketingu w sektorze rolnym.

Kolejne etapy projektu obejmują zaangażowanie wszystkich rolników pragnących zostać przedsiębiorcami rolnymi. Wszyscy rolnicy zainteresowani projektem, mogą zgłosić swoje gospodarstwo do analizy przypadku, wziąć udział w zajęciach teoretycznych lub wizycie studyjnej lub w gospodarstwie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH