Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Piotr Haman na FRSiH: Rynek pójdzie w kierunku pełnej informatyzacji

– Wprowadzanie technologii bardzo często się nie udaje, ponieważ wymagają one interakcji drugiej strony, np. gotowości sklepu –  mówił Piotr Haman, prezes zarządu SA, podczas debaty Produkt i firma spożywcza „nowej ery”, która odbyła się w ramach FRSiH.

Piotr Haman na FRSiH: Rynek pójdzie w kierunku pełnej informatyzacji

–  Rynek bardzo się zmienia. Zaczął się zmieniać w 2008 roku, kiedy zaczęły się liczyć koszty pracy, przyszedł kryzys i zredukował bardzo marże liczone od ceny wyprodukowania produktu do ceny na półce. Ten proces zmniejszania marż w jakimś stopniu trwa cały czas. Firmy się z tym konfrontują. Jednocześnie otwiera się możliwość, żeby zredukować koszty wsparcia sprzedaży. Redukuje się sales force’y i częściowo oddaje się te kompetencje dystrybutorom i technologii – mówił Piotr Haman.

Zdaniem OEX Cursor, rynek pójdzie w kierunku pełnej informatyzacji. Warto jednak pamiętać, że technologia, chociaż daje możliwości, których wcześniej nie było, nie jest rozwiązaniem na wszystko. – Technologie trzeba wdrożyć, więc jakiś element ludzki jest niezbędny w całym procesie – podkreślił Haman.

Obecnie OEX wdraża system obsługi rynku tradycyjnego we współpracy z dwiema firmami. Pierwsza dostarcza system rozpoznawania obrazu pozwalający z jednego zdjęcia uzyskać cyfrowy obraz półki, co powoduje, że zebranie danych o ekspozycji staje się proste i tanie. Druga firma zajmuje się badaniami rynkowymi w retailu i pozwala przeanalizować dane na poziomie Big Data oraz sprowadzając informację do poziomu pojedynczego sklepu.

– Co to daje? Jesteśmy w stanie dać rekomendacje, że w danym sklepie produkt x powinien być, a go nie ma. Mamy więc rekomendację dystrybucyjną. Drugi rodzaj rekomendacji to rekomendacja merchandisingowa. Daje to konkretną i wiarygodną informację z rynku – przekonywał prelegent.

Przyznał, że wprowadzanie technologii bardzo często się nie udaje, ponieważ wymagają one interakcji drugiej strony, np. gotowości sklepu do korzystania z technologii. – Pierwiastek ludzki, szkielet przedstawicieli, którzy co miesiąc są w sklepie, pozwala na introdukcję różnych technologii czy aplikacji. Wdrażanie takich technologii przez ludzi w modelu współdzielonym ma głęboki sens. Będzie to okres przejściowy, od tego, kiedy cała komunikacja szła przez ludzi, do modelu całkowitej automatyzacji – stwierdził.

Piotr Haman był prelegentem debaty Produkt i firma spożywcza "nowej ery", która odbyła się 5 listopada 2018 roku w ramach XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Haman RSS ALERT    /    OEX Cursor RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.