Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Pisula: Namawiamy firmy do eksportowania do Ameryki Południowej, Azji, Afryki

Namawiamy polskich przedsiębiorców: chodźcie z nami do Ameryki Południowej, Azji, Afryki; dobra koniunktura w UE nie jest dana na zawsze - mówi szef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula. Dodaje, że wzmocnieniu ambicji eksportowych naszych firm ma służyć I Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą.

Pisula: Namawiamy firmy do eksportowania do Ameryki Południowej, Azji, Afryki
Tomasz Pisula, prezes PAIH

PAIH EXPO I Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. Ma łączyć funkcje wystawiennicze i edukacyjne. W ramach forum przedsiębiorcy mają zdobyć wiedzę na temat zagranicznych rynków, zyskać możliwość dzielenia się dobrymi praktykami i nawiązywania kontaktów.

"Przygotowaliśmy 13 pawilonów, w których będą nasi pracownicy z 54 biur na całym świecie. Będą również zaproszeni eksperci zewnętrzni. Robimy warsztaty na temat eksportu na poszczególne rynki, będziemy oferowali firmom kilkadziesiąt raportów branżowych związanych z niszami rynkowymi, które zdefiniowaliśmy. Mamy też ponad 100 kolejnych opracowań analitycznych w przygotowaniu i będziemy je udostępniali w formie elektronicznej już po PAIH Expo" - wyliczył Pisula.

Dodał, że do udziału w imprezie zgłosiło się dotąd ponad 2 tys. firm. "Ta liczba zapewne się podwoi" - ocenił. "PAIH EXPO będzie dla nas papierkiem lakmusowym, którym chcemy sprawdzić, jaka jest gotowość polskich firm na wyzwania eksportowe. Przekonujemy przedsiębiorców do tego, żeby myśleli o ekspansji zagranicznej, ale do końca nie wiemy, na ile firmy w całym kraju są tym rzeczywiście zainteresowane" - zaznaczył Pisula.

Jak podkreślił prezes PAIH, organizowane 25 października na Stadionie Narodowym w Warszawie wydarzenie jest przede wszystkim skierowane do firm, które mają ambicje eksportowe. "Z doświadczenia wiem, że albo są to firmy średniej wielkości, które zaczynają nieśmiało myśleć o ekspansji, albo duże, które już sprzedają za granicę, ale chcą dywersyfikować ryzyko i rozważają sprzedaż poza rynki europejskie" - zaznaczył.

"Zagranica jest też dla mniejszych graczy. Duży potencjał do ekspansji zagranicznej mają firmy technologiczne, które dysponując niszowymi technologiami, siłą rzeczy muszą szukać klientów na globalnym rynku" - powiedział Pisula. Podkreślił, że zwłaszcza mniejsze firmy planujące działania na odległych rynkach, powinny skrupulatnie skalkulować, czy są w stanie udźwignąć koszty finansowe i ryzyko związane z zagranicznym rozwojem biznesu.

"Dlatego tak ważna w ich przypadku jest dobrze opracowana strategia ekspansji na nowe rynki" - tłumaczył szef PAIH. Jak dodał, polscy innowatorzy dostaną pomoc w stworzeniu planu wyjścia na odległe rynki m.in. w ramach programu Polskie Mosty Technologiczne.

więcej informacji:

Tomasz Pisula RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    eksport do Afryki RSS ALERT    /    eksport do Azji RSS ALERT    /    eksport do Ameryki Południowej RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Robert L 2018-10-15 13:24:11
    W biznesie pojęcie "pryzmat kolonializmu" to słaby argument. Ale trzymię kciuki za "naszych".

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.