Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PKP: Wyciągniemy wnioski z awarii i opóźnień po ataku zimy

  • Autor: PAP
  • Data: 15-01-2010, 17:24

Prawie 2700 opóźnionych pociągów, 500 awarii na 900 kilometrach linii kolejowych, średnie opóźnienie o 92 minuty - to bilans ataku zimy na polskiej kolei. Członek zarządu PKP SA Jacek Prześluga powiedział w piątek, że kolejarze wyciągną wnioski, by nie dopuścić ponownie do takiej sytuacji.

W piątek normalny ruch na prawie wszystkich trasach jest już przywrócony. Przedstawiciele kolejowych spółek - PKP SA, PKP Energetyka, PKP Intercity i PKP Polskie Linie Kolejowe - podsumowali na konferencji prasowej akcję udrażniania w tym tygodniu szlaków kolejowych.

Przez cały tydzień kolejarze walczyli na południu Polski - szczególnie w okolicach Krakowa, Częstochowy i Kielc - ze skutkami ataku zimy. Największe problemy spowodowały opady marznącego deszczu, który spowodował oblodzenie sieci trakcyjnej. Kolejarze musieli podczepiać pozbawione zasilania pociągi do lokomotyw spalinowych i przeciągać je przez najtrudniejsze odcinki. "Spędziłem 42 lata na kolei, a czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Mam nadzieję, że już nie zobaczę" - powiedział członek zarządu PKP Intercity, Krzysztof Kołodziejski.

Lód skuł przewody trakcyjne na ok. 200 kilometrach linii kolejowych. Do tej pory kolejarzom nie udało się go zupełnie usunąć. Według informacji PKP Energetyka, do udrożnienia zostało jeszcze kilkanaście kilometrów sieci w okolicy Częstochowy - tam ruch odbywa się wahadłowo.

Jak powiedziała w piątek rzeczniczka Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach Teresa Ćwięk, od soboty zakład przywróci kursowanie wszystkich pociągów, zawieszonych w ostatnich dniach z powodu ataku zimy oraz próby kradzieży trakcji.

Opóźnienia, wynikające z obsługi pociągów elektrycznych lokomotywami spalinowymi, występowały m.in. na odcinkach: Herby Nowe-Panki, Koniecpol-Częstochowa, Częstochowa-Lubliniec, Częstochowa-Chorzew-Siemkowice oraz Zawiercie-Częstochowa.

Pociągi w całym kraju były opóźnione średnio o półtorej godziny, ale ok. 20 z nich jechało o kilka, a nawet kilkanaście godzin dłużej niż by to wynikało z rozkładu. Działo się tak dlatego, że kolejarze musieli skuwać oblodzenie ręcznie. "Mamy dwie możliwości; możemy zrobić spięcie i puścić przez linie prąd o bardzo wysokim napięciu, żeby rozsadził lód - ale wtedy je zniszczymy, albo skuwać lód ręcznie" - powiedział Prześluga. "Proszę mi wierzyć, gdyby była jakaś szybsza możliwość, to byśmy z niej skorzystali, bo jest to w naszym interesie ekonomicznym, nie mówiąc o wizerunkowym" - dodał.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH