Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Plast-Box: 2017 rok był dla nas kosztowo trudny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 22-03-2018, 10:29
Plast-Box: 2017 rok był dla nas kosztowo trudny
Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box SA/ fot. materiały prasowe

Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zamknął rok 2017 zyskiem netto na poziomie skonsolidowanym w wysokości 5,7 mln zł przy stopie wynoszącej 3,5%. Po czterech kwartałach 2017 roku przychody grupy wspięły się do 160,0 mln zł wobec 153,2 mln zł uzyskanych rok wcześniej, rosnąc o 4,4%.

- Jesteśmy zadowoleni z dalszego zwiększania się sprzedaży choć nie ukrywam, że miniony rok był dla nas kosztowo trudny. Ceny surowców były wyższe i nie tak stabilne jak w roku 2016, znacznie wzrosły również inne koszty, w tym osobowe - stwierdza Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box S.A. – W roku 2017 zwiększyliśmy nakłady na inwestycje. Na infrastrukturę i podwyższenie mocy produkcyjnych przeznaczyliśmy 16,3 mln zł, a więc ponad dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym – informuje.    

Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki Plast-Box S.A. podniosły się w 2017 roku do 139,3 mln zł i były wyższe r/r o 2,8%. Jednocześnie słupska spółka wypracowała 3,4 mln zł zysku netto oraz wartość EBITDA na poziomie 11,4 mln zł,

Ukraińska spółka Plast-Box w tym samym okresie odnotowała 300,0 mln UAH przychodów ze sprzedaży tj. o 33,1% więcej niż w roku 2016. Przy tym poziomie przychodów Plast-Box Ukraina podniosła wartość EBITDA o 15,5% r/r do 42,2 mln UAH. Ponadto zwiększyła zysk na działalności operacyjnej o 20,0% r/r z 27,0 mln UAH do 32,4 mln UAH.

 - Spółka córka zlokalizowana w Czernichowie wypracowała dobre wyniki  – mówi Krzysztof Pióro, wiceprezes Plast-Box S.A. – Od 2004 roku konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju na rynku Ukraińskim. W 2011 roku uruchomiliśmy nową fabrykę. Przetrwaliśmy zawirowania polityczne, a teraz gdy sytuacja rok za rokiem się stabilizuje nasza pozycja się umacnia – informuje.

Plast-Box sprzedaje swoje produkty w większości na rynkach zagranicznych. W 2017 roku eksport stanowił 61,4 % całkowitej sprzedaży grupy. Produkty Plast-Box trafiają do zdecydowanej większości krajów Unii Europejskiej w tym między innymi do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, Holandii, Skandynawii oraz na Wschód – głównie na Ukrainę i do Rosji. Spółka systematycznie zwiększa eksport na rynki Unii Europejskiej, gdzie sprzedaż po 12 miesiącach 2017 roku wzrosła o 4,5 % do 57,1 mln zł i stanowiła 35,7 % udziału w przychodach grupy. Udział rynków wschodnich natomiast w skonsolidowanej sprzedaży w 2017 r. wzrósł o 3,1 punktu procentowego i wyniósł 25,3%.

- Nasze produkty trafiają do renomowanych producentów sektora spożywczego oraz chemii budowlanej i gospodarstwa domowego na terenie niemal całej Europy. Działamy w branży opakowań z tworzyw sztucznych, a ta branża znajduje się w trendzie wzrostowym, który z pewnością utrzyma się przez kolejne lata. Tworzy to bardzo dobre perspektywy dla spółki Plast-Box  – stwierdza prezes Pawlak. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 901) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane