Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Plast-Box chce umacniać pozycję na rynku opakowań dla branży spożywczej

  • Autor: pr
  • Data: 14-11-2014, 09:10

Producent opakowań z tworzyw sztucznych firma Plast-Box, po III kwartałach br. odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 111,84 mln zł wobec 115 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa zwiększyła o 16% r/r skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej, który na koniec września 2014 r. osiągnął wartość 11,27 mln zł.

Po 9 miesiącach br. Plast-Box wypracował skonsolidowany zysk netto o wartości 3,34 mln zł, przy czym 2,58 mln zł przypadło na III kwartał 2014, czyli o 21% więcej niż rok wcześniej. To efekt m.in. działań zmierzających do minimalizowania wpływu osłabienia kursu hrywny wobec euro na działalność Plast-Box Ukraina, wsparty stabilną sytuacją na rynku walutowym w III kwartale br., dzięki czemu grupa pokryła całość strat wynikających z różnic kursowych.

- Trzeci kwartał podporządkowany był w dużej mierze wypracowaniu zysku na poziomie brutto oraz netto w Plast-Box Ukraina. Dzięki konsekwentnej polityce współpracy z partnerami, jaką rozpoczęliśmy jeszcze w I połowie roku, by ograniczać wpływ wahań kursowych na wyniki, udało nam się w pełni zrealizować ten cel. Od lipca do września tego roku wygenerowaliśmy w Plast-Box Ukraina 7,8 mln hrywien zysku operacyjnego, a po 9 miesiącach roku 24,6 mln hrywien. Tym samym nadrobiliśmy w całości straty z tytułu ujemnych różnic kursowych i na koniec września zanotowaliśmy zysk netto z działalności naszej spółki-córki w wysokości 1,8 mln hrywien. To pokazuje, że nawet w trudnych warunkach ekonomicznych, wynikających z obecnej sytuacji na Ukrainie, nasza działalność na Wschodzie jest cały czas opłacalna. Będziemy dalej działać na Ukrainie zgodnie z przyjętymi założeniami biznesowymi, bo jak widać przynoszą one pozytywne efekty - mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box SA.

- Równolegle bardzo dobrze radzi sobie nasza słupska spółka, która obsługuje klientów w Polsce i eksportuje wyroby do Unii Europejskiej. W trzecim kwartale obserwowaliśmy duże zapotrzebowanie na plastikowe pojemniki na obu tych rynkach i w efekcie zwiększyliśmy tam sprzedaż - dodaje prezes Plast-Boxu.

Po 9 miesiącach 2014 r. sprzedaż krajowa Plast-Boxu wzrosła o 16% do 41,71 mln zł i stanowiła 37% w strukturze przychodów grupy. Jednocześnie o 13% wzrósł eksport na rynki unijne, osiągając wartość 33,09 mln zł. W efekcie udział sprzedaży do państw Unii Europejskiej po III kwartałach roku sięgnął niemal 30% skonsolidowanych przychodów. Plast-Box dostarcza swoje produkty do zdecydowanej większości krajów europejskich, a eksport stanowi blisko 63% całkowitej sprzedaży grupy. Odbiorcami plastikowych pojemników zarówno w Polsce, jak i za granicą są m.in. firmy z branży chemicznej, budowlanej, a także spożywczej.
­

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.