REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Plast-Box pracuje nad wzrostem sprzedaży i inwestuje w nowe maszyny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 16-05-2016, 13:15

Grupa kapitałowa Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, w I kwartale zwiększyła zysk netto o 169 proc. do 1,9 mln zł i uzyskała stopę zysku netto 5,5 proc. oraz stopę EBITDA 15,5 proc. Od stycznia do marca 2016 roku wypracowała 35,7 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 35,0 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi 2,2 proc. wzrostu r/r.

REKLAMA

Spółka matka w tym czasie przynosząca ponad 90 proc. przychodów urosła o 10,5 proc. Spółka córka Plast-Box Ukraina w okresie pierwszego kwartału zwiększyła przychody wyrażone w hrywnach o 6,7 proc. do 45,6 mln hrywien i osiągnęła stopę EBITDA w wysokości 13,2 proc.

- Specyfika sytuacji na Ukrainie wpływa na ocenę wyników grupy kapitałowej Plast-Box – mówi wiceprezes Plast-Boksu Krzysztof Pióro. - W ubiegłym roku w pierwszym kwartale grupa uzyskała unikalnie wysoką stopę EBITDA wynoszącą 19,1 proc., na co miała wpływ stopa EBITDA wykazana w spółce córce na Ukrainie w wysokości 38,6 proc., a ta z kolei była skutkiem gwałtownego wzrostu cen produktów, nadganiających galopującą wówczas na Ukrainie inflację – dodaje.

Spółka matka, czyli Plast-Box S.A. w Słupsku, w pierwszym kwartale 2016 odnotowała wzrost sprzedaży do wartości 32,6 mln zł (10,5 proc.), wzrost wartości EBITDA o 18,9 proc. do  4,3 mln zł, i wzrost zysku netto o 27,6 proc. do 2,1 mln zł.

- Od stycznia do marca 2016 grupa Plast-Box notuje wprawdzie obniżenie wartości i stopy EBITDA w stosunku do roku ubiegłego, ale jako skutek porównania do nienaturalnie wysokich wyników operacyjnych – mówi prezes zarządu Plast-Box S.A. Grzegorz Pawlak. - Obecnie wyniki grupy kapitałowej są już o wiele mniej niż w ubiegłym roku zaburzone przez spadek wartości hrywny, o czym świadczy dobra branżowa rentowność operacyjna i satysfakcjonujący poziom stopy zysku netto. Zwracamy też uwagę na znakomite wyniki spółki matki, która wciąż poprawia wydajność, mimo małych inwestycji w dwóch poprzednich latach - dodaje.

Plast-Box dostarcza swoje produkty do zdecydowanej większości krajów europejskich. W I kwartale 2016 roku eksport do Unii Europejskiej, w tym do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, stanowił ponad 40 proc. udziału w przychodach grupy. Od stycznia do marca tego roku sprzedaż eksportowa na rynki unijne wzrosła o 10,4 proc. do 14,4 mln zł. 

- Pracujemy nad wzrostem sprzedaży i realizujemy tak potrzebne spółce inwestycje w nowe maszyny. Zarząd dokładnie wie co robić, realizując strategiczny plan rozwoju na lata 2016-2021 – dodaje  prezes Pawlak. – Nasze akcje stanowią obecnie dużą szansę inwestycyjną, bo są poważnie niedoszacowane, a zarząd przewiduje kolejny udany rok dla spółki – mówi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH