Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Plast-Box pracuje nad wzrostem sprzedaży i inwestuje w nowe maszyny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 16-05-2016, 13:15

Grupa kapitałowa Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, w I kwartale zwiększyła zysk netto o 169 proc. do 1,9 mln zł i uzyskała stopę zysku netto 5,5 proc. oraz stopę EBITDA 15,5 proc. Od stycznia do marca 2016 roku wypracowała 35,7 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 35,0 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi 2,2 proc. wzrostu r/r.

Spółka matka w tym czasie przynosząca ponad 90 proc. przychodów urosła o 10,5 proc. Spółka córka Plast-Box Ukraina w okresie pierwszego kwartału zwiększyła przychody wyrażone w hrywnach o 6,7 proc. do 45,6 mln hrywien i osiągnęła stopę EBITDA w wysokości 13,2 proc.

- Specyfika sytuacji na Ukrainie wpływa na ocenę wyników grupy kapitałowej Plast-Box – mówi wiceprezes Plast-Boksu Krzysztof Pióro. - W ubiegłym roku w pierwszym kwartale grupa uzyskała unikalnie wysoką stopę EBITDA wynoszącą 19,1 proc., na co miała wpływ stopa EBITDA wykazana w spółce córce na Ukrainie w wysokości 38,6 proc., a ta z kolei była skutkiem gwałtownego wzrostu cen produktów, nadganiających galopującą wówczas na Ukrainie inflację – dodaje.

Spółka matka, czyli Plast-Box S.A. w Słupsku, w pierwszym kwartale 2016 odnotowała wzrost sprzedaży do wartości 32,6 mln zł (10,5 proc.), wzrost wartości EBITDA o 18,9 proc. do  4,3 mln zł, i wzrost zysku netto o 27,6 proc. do 2,1 mln zł.

- Od stycznia do marca 2016 grupa Plast-Box notuje wprawdzie obniżenie wartości i stopy EBITDA w stosunku do roku ubiegłego, ale jako skutek porównania do nienaturalnie wysokich wyników operacyjnych – mówi prezes zarządu Plast-Box S.A. Grzegorz Pawlak. - Obecnie wyniki grupy kapitałowej są już o wiele mniej niż w ubiegłym roku zaburzone przez spadek wartości hrywny, o czym świadczy dobra branżowa rentowność operacyjna i satysfakcjonujący poziom stopy zysku netto. Zwracamy też uwagę na znakomite wyniki spółki matki, która wciąż poprawia wydajność, mimo małych inwestycji w dwóch poprzednich latach - dodaje.

Plast-Box dostarcza swoje produkty do zdecydowanej większości krajów europejskich. W I kwartale 2016 roku eksport do Unii Europejskiej, w tym do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, stanowił ponad 40 proc. udziału w przychodach grupy. Od stycznia do marca tego roku sprzedaż eksportowa na rynki unijne wzrosła o 10,4 proc. do 14,4 mln zł. 

- Pracujemy nad wzrostem sprzedaży i realizujemy tak potrzebne spółce inwestycje w nowe maszyny. Zarząd dokładnie wie co robić, realizując strategiczny plan rozwoju na lata 2016-2021 – dodaje  prezes Pawlak. – Nasze akcje stanowią obecnie dużą szansę inwestycyjną, bo są poważnie niedoszacowane, a zarząd przewiduje kolejny udany rok dla spółki – mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH