REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Plast-Box zwiększył zysk ze sprzedaży o 19 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2015, 21:46

Plast-Box,producent opakowań z tworzyw sztucznych, wypracował w 2014 roku skonsolidowane przychody w wysokości 146,53 mln zł wobec 146,79 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Grupa osiągnęła 14,13 mln zł zysku ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 19 proc. rdr oraz 13,89 mln zł zysku na działalności operacyjnej, czyli o 20 proc. więcej niż przed rokiem.

REKLAMA

Skonsolidowana EBITDA Plast-Boxu wzrosła o 13 proc. do poziomu 21,03 mln zł. Pomimo wahań na rynku walutowym wynikających z sytuacji na Ukrainie, a co za tym idzie konieczności naliczenia ujemnych różnic kursowych, Plast-Box zamknął rok 2014 zyskiem netto w wysokości 2,68 mln zł.

- Pod względem operacyjnym zeszły rok w Plast-Boxie należy uznać za udany. Po raz kolejny bowiem zwiększyliśmy zysk na podstawowej działalności. Duży w tym udział miała nasza słupska spółka obsługująca klientów w Polsce oraz Unii Europejskiej, która w 2014 roku zwiększyła sprzedaż na obu tych rynkach ­- mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box.

Jak przyznaje na poziom skonsolidowanego zysku netto przełożył wzrost kosztów finansowych związany z naliczeniem ujemnych różnic kursowych. - Choć na bieżąco wdrażaliśmy w spółce na Ukrainie rozwiązania mające na celu ograniczanie wpływu osłabienia hrywny na jej działalność, to wypracowany tam zysk operacyjny w wysokości 29,4 mln hrywien nie pozwolił pokryć w całości strat wynikających z różnic kursowych. Na koniec roku ich wartość wyniosła bowiem 33,1 mln hrywien - tłumaczy Pawlak.

Dodaje również, że na wyniki ukraińskiej spółki w kolejnych okresach pozytywny wpływ będzie mieć rozszerzenie dotychczasowych działań o nowe rozwiązania z zakresu finansów.


Firma Plast-Box dostarcza produkty do klientów w 30 krajach Europy. Tylko w ubiegym roku eksport do państw Unii Europejskiej wzrósł o 17 proc. rdr, osiągając wartość 44,90 mln zł. Władze spółki podkreślają, że w związku z sytuacją polityczno-gospodarczą na Ukrainie zmniejszyła się sprzedaż w kierunku wschodnim - o 25 proc. rdr do 44,94 mln zł. W efekcie udział eksportu w skonsolidowanych przychodach wyniósł 62 proc.. Jednocześnie Plast-Box zwiększył w 2014 roku sprzedaż na rynek krajowy o 16 proc. osiągając poziom 55,66 mln zł i generując 38 proc. obrotów grupy.Kluczową pozycję w asortymencie Plast-Boxu w 2014 roku zajmowały pojemniki typu wiaderko z pokrywką, których sprzedaż wyniosła 110,54 mln zł. Stanowi to wzrost o blisko 4 proc. w porównaniu z 2013. W analogicznym okresie sprzedaż skrzyń zwiększyła się natomiast o 11 proc. do poziomu 13,79 mln zł, zaś produktów użytkowych o 2 proc. do poziomu 14,10 mln zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH