Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Plast-Box zwiększył zysk ze sprzedaży o 19 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2015, 21:46

Plast-Box,producent opakowań z tworzyw sztucznych, wypracował w 2014 roku skonsolidowane przychody w wysokości 146,53 mln zł wobec 146,79 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Grupa osiągnęła 14,13 mln zł zysku ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 19 proc. rdr oraz 13,89 mln zł zysku na działalności operacyjnej, czyli o 20 proc. więcej niż przed rokiem.

Skonsolidowana EBITDA Plast-Boxu wzrosła o 13 proc. do poziomu 21,03 mln zł. Pomimo wahań na rynku walutowym wynikających z sytuacji na Ukrainie, a co za tym idzie konieczności naliczenia ujemnych różnic kursowych, Plast-Box zamknął rok 2014 zyskiem netto w wysokości 2,68 mln zł.

- Pod względem operacyjnym zeszły rok w Plast-Boxie należy uznać za udany. Po raz kolejny bowiem zwiększyliśmy zysk na podstawowej działalności. Duży w tym udział miała nasza słupska spółka obsługująca klientów w Polsce oraz Unii Europejskiej, która w 2014 roku zwiększyła sprzedaż na obu tych rynkach ­- mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box.

Jak przyznaje na poziom skonsolidowanego zysku netto przełożył wzrost kosztów finansowych związany z naliczeniem ujemnych różnic kursowych. - Choć na bieżąco wdrażaliśmy w spółce na Ukrainie rozwiązania mające na celu ograniczanie wpływu osłabienia hrywny na jej działalność, to wypracowany tam zysk operacyjny w wysokości 29,4 mln hrywien nie pozwolił pokryć w całości strat wynikających z różnic kursowych. Na koniec roku ich wartość wyniosła bowiem 33,1 mln hrywien - tłumaczy Pawlak.

Dodaje również, że na wyniki ukraińskiej spółki w kolejnych okresach pozytywny wpływ będzie mieć rozszerzenie dotychczasowych działań o nowe rozwiązania z zakresu finansów.


Firma Plast-Box dostarcza produkty do klientów w 30 krajach Europy. Tylko w ubiegym roku eksport do państw Unii Europejskiej wzrósł o 17 proc. rdr, osiągając wartość 44,90 mln zł. Władze spółki podkreślają, że w związku z sytuacją polityczno-gospodarczą na Ukrainie zmniejszyła się sprzedaż w kierunku wschodnim - o 25 proc. rdr do 44,94 mln zł. W efekcie udział eksportu w skonsolidowanych przychodach wyniósł 62 proc.. Jednocześnie Plast-Box zwiększył w 2014 roku sprzedaż na rynek krajowy o 16 proc. osiągając poziom 55,66 mln zł i generując 38 proc. obrotów grupy.Kluczową pozycję w asortymencie Plast-Boxu w 2014 roku zajmowały pojemniki typu wiaderko z pokrywką, których sprzedaż wyniosła 110,54 mln zł. Stanowi to wzrost o blisko 4 proc. w porównaniu z 2013. W analogicznym okresie sprzedaż skrzyń zwiększyła się natomiast o 11 proc. do poziomu 13,79 mln zł, zaś produktów użytkowych o 2 proc. do poziomu 14,10 mln zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 089) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH