Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Płatności mobilne to wciąż nisza

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-06-2014, 13:17
Płatności mobilne to wciąż nisza

Obecnie płatności mobilne to cały czas produkt niszowy. Korzysta z nich około 5 proc. użytkowników smartfonów. Klienci dopiero oswajają się z funkcjonalnością aplikacji przez co muszą być one proste i skupione na podstawowym zadaniu – umożliwieniu płatności wyłącznie przy użyciu telefonu.

Niszowość usługi utrudnia utrzymanie rentowności aplikacji, bo same prowizje od płatności to niewystarczające źródło dochodu. Sytuacja ulegnie zmianie, gdy aplikacje staną się w pełni funkcjonalnym kanałem transakcyjnym o potencjale sprzedażowym. Ich atut to bardzo wysoka częstotliwość korzystania i obecność zawsze pod ręką. - Planując wdrożenie IKO patrzyliśmy na rozwój rynku w perspektywie kolejnych 10 lat, kiedy to aplikacja mobilna będzie podstawowym kanałem kontaktu klienta z bankiem. Naszym celem jest zapewnienie całego ekosystemu wartości dodanych, w którym klient może przejść cały proces wyboru nowych produktów - mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej PKO BP. - Dzięki danym z aplikacji, chociażby takim jak geolokalizacja, oferta może być skrojona idealnie pod potrzeby użytkownika. Dopasowanie oferty i poczucie, że mamy stały kontakt z bankiem będzie też elementem silnie budującym lojalność klientów - prognozuje.

Z obserwacji zachowań klientów wynika, że wybierają oni te systemy, które są elastyczne pod względem źródła pieniądza. Do wykonania płatności mobilnej nie wystarczy sam telefon komórkowy, gdyż potrzebne jest jeszcze źródło pieniądza i bazowanie wyłącznie na modelu prepaid nie daje szansy na upowszechnienie się tej technologii. Szczególnie dotyczy to obszaru płatności poza internetem. - Od płatności mobilnych użytkownicy oczekują przede wszystkim większej wygody oraz rozwiązania konkretnych problemów, takich jak na przykład wymóg wpisywania numeru karty i daty ważności przy zakupach internetowych, czy jej fizycznego posiadania. Konieczność wykonywania dodatkowcyh czynności w celu doładowania konta często zniechęca osoby chcące płacić mobilnie, gdyż wolą one korzystać bezpośrednio z własnych środków na koncie - tłumaczy Michał Ornatowski z Banku Pekao.

- Potwierdza to również historia rozwoju PeoPay, gdzie liczba użytkowników znacząco wzrosła w momencie integracji aplikacji PeoPay z rachunkiem bankowym. Takie rozwiązanie daje klientom komfort poprzez brak konieczności pilnowania salda na kolejnym rachunku oraz stały wgląd w saldo i historie swojego rachunku bieżącego - dodaje.

Pod względem inicjatyw na rynku płatności mobilnych Polska należy do światowej czołówki. Ale już pod względem wykorzystania tych technologii znacznie wyprzedza nas Europa Zachodnia, a w niektórych obszarach także Azja a nawet Afryka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH