REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Po pierwsze: Nie okłamywać konsumenta

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2009, 18:29

Pierwszą i najważniejszą zasadą przy projektowaniu treści oznakowania środków spożywczych jest niewprowadzanie konsumenta w błąd. - Jest to główna zasada odnosząca się do znakowania żywności - mówi Izabela Tańska, z firmy IGI Food Consulting.

REKLAMA

25 marca odbyło się szkolenie dotyczące znakowania środków spożywczych organizowane przez IGI Food Consulting, podczas szkolenia omówione zostały obowiązkowe i dobrowolne formy znakowania żywności.

- Znakowanie żywności jest uregulowane przez wiele formalnych wymogów. Np. przed informacją o składnikach produktu musi być użyte słowo „skład" lub „składniki", muszą być wymienione wszystkie alergeny oraz właściwie podana informacja o terminie przydatności do spożycia lub dacie minimalnej trwałości. - mówiła Izabela Tańska uczestnikom szkolenia reprezentującym różne branże sektora spożywczego.

Jako najczęściej popełniane błędy w zakresie znakowania żywności wymienione zostały brak informowania o procentowej zawartości składników, nieprawidłowo podany termin przydatności do spożycia, nieczytelne oznakowanie oraz brak formy prawnej przedsiębiorcy.

Uczestnicy szkolenia uzyskali także informacje na temat dobrowolnych form znakowania środków spożywczych takich jak oświadczenia zdrowotne oraz programy odnoszące się do znakowania wartością odżywczą.

Wśród prelegentów oprócz Izabeli Tańskiej swoje wykłady wygłosiły także Joanna Gajda-Wyrębek z NIZ - PZH, która przedstawiła najważniejsze kwestie z zakresu znakowania substancji dodatkowych, Joanna Ziembicka z IGI Food Consulting, której wykład dotyczył dobrowolnych form znakowania żywności oraz Monika Rzepecka z IJHARS, która w sposób bardzo szczegółowy omawiała znowelizowaną ustawę o jakości handlowej, a w szczególności zagadnienie zafałszowania artykułów rolno - spożywczych poprzez niewłaściwe znakowanie.

Atutem szkolenia byłą możliwość bezpośredniego zadawania problemowych pytań w czasie prelekcji oraz dyskusja na temat praktycznych zastosowań omawianych przepisów.

Patronat medialny sprawował Rynek Spożywczy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH