REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Poczta Polska: Wyniki finansowe i realizacja nowej strategii

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2012, 15:29

Poczta Polska konsekwentnie wdraża zmiany, dzięki którym nawet przy negatywnych trendach na tradycyjnym rynku pocztowym, poprawiła się większość parametrów finansowych. Udało się to mimo mniejszych niż w 2010 roku przychodów. Poprawa wyników potwierdzona jest wstępnymi danymi za I kwartał tego roku.

REKLAMA

Wynik brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wzrósł o 154 proc. w porównaniu do roku 2010 i sięgnął 159 mln zł. Rentowność obrotu brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 2,5 proc. Oznacza to wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł (-) 2,3 proc.

Przychody w 2011 roku były niższe o 2,1 proc. i wyniosły 6 380 mln zł. Jednocześnie o 3,6 proc. spadły koszty działania spółki - osiągając poziom 6 221 mln zł.

- Tak jak zapowiadaliśmy prezentując Strategię Poczty Polskiej do 2015 roku, kluczowym celem dla zarządu, jest stabilizacja finansowa i rentowność Spółki. Wyniki, które Poczta osiągnęła w ubiegłym roku potwierdzają skuteczność prowadzonych działań restrukturyzacyjnych - podkreśla Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

Wstępne wyniki sprzedażowe Poczty Polskiej za I kwartał 2012 roku potwierdzają przyjęte kierunki strategiczne. Poczta zanotowała wzrost w usługach listowych dla biznesu, co jest ważne w związku z negatywnymi trendami w tym obszarze, jak również aktywnymi działaniami konkurencji. Poczta Polska w pierwszych miesiącach tego roku odzyskała część ruchu nadawanego przez dużych klientów u innych operatorów.

Przychody z usług bankowo - ubezpieczeniowych wzrosły w I kwartale 2012 roku o 32 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku. O 11 proc. poprawiły się także przychody z usług logistyki gotówki.

Wynik brutto całej Grupy Poczty Polskiej poprawił się o ponad 150 proc. rok do roku i osiągnął poziom prawie 206 mln zł. Swój wynik brutto poprawiła każda ze spółek Grupy, przede wszystkim Bank Pocztowy, którego wynik brutto poprawił się o ponad 114 proc. rok do roku i wyniósł 37,5 mln zł. Rozwój usług bankowo - ubezpieczeniowych jest jednym z najważniejszych obszarów, w których Poczta Polska będzie zwiększała swoją obecność.

Przychody Grupy Poczty Polskiej wyniosły w 2011 roku 6 799 mln zł co oznacza spadek o 1,4 proc. Koszty obniżyły się natomiast o 3,2 proc. W 2011 roku nie przekroczyły 6 600 mln zł. Rentowność obrotu brutto Grupy Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 3 proc. Oznacza to wzrost o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten wyniósł (-) 1,8 proc.
Nowa strategia, nowa struktura, nowa oferta

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH