Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Poczta Polska zainwestuje w usługi paczkowo-kurierskie 1,9 mld zł do 2024 r.

W rozwój usług paczkowo-kurierskich i logistykę Poczta Polska zainwestuje1,9 mld zł do 2024 r. - zapowiedział w środę prezes spółki Przemysław Sypniewski. Podał, że przychody Poczty w 2024 r. wyniosą 7,4 mld zł.

Poczta Polska zainwestuje w usługi paczkowo-kurierskie 1,9 mld zł do 2024 r.
Poczta Polska /Fot. Shutterstock

Autor: PAP
Data: 05-02-2020, 15:21

Jak powiedział Sypniewski na konferencji, z roku na rok rośnie liczba przesyłek e-commerce. Dodał, że aby konkurować na tym rynku, konieczne są inwestycje w nowoczesną logistykę i systemy informatyczne.

"Planujemy na ten cel przeznaczyć w najbliższych pięciu latach 1,9 mld zł" - zapowiedział Sypniewski. Wyjaśnił, że inwestycje będą realizowane głównie ze środków własnych spółki.

Jak mówił, ubiegły rok skończył się dla spółki na plusie - po raz pierwszy od 2015 r. Nie podał szczegółów, zaznaczył tylko, że "będzie zysk na poziomie brutto i netto". W 2018 roku spółka miała niespełna 100 tys. zł straty.

Szef Poczty Polskiej zapowiedział, że spółka planuje uruchomić trzy nowe sortownie i kupić osiem nowych maszyn paczkowych. Zamierza też wdrożyć pięć systemów informatycznych, które będą kosztować ok. 600 mln zł. Dodał, że Poczta uruchomi też ok. 4 tys. automatów paczkowych, z czego 500 jeszcze w tym roku.

"Spodziewamy się, że w perspektywie pięciu lat wartość rynku KEP (kurier, ekspres, paczka) będzie rosła ok. 14 proc. rocznie, natomiast rynek tradycyjnych listów papierowych będzie się kurczył o 9 proc. rocznie" - zaznaczył.

Z danych spółki wynika, że aktualnie listy stanowią 65 proc. przesyłek a w 2024 r. ich udział spadnie do 53 proc. Z kolei paczki, które obecnie stanowią 18 proc. przesyłek, do 2024 r. zwiększą swój udział do 24 proc.

Operator planuje również rozwój sieci Odbiór w Punkcie. Obecnie Poczta Polska wspólnie z partnerami (PKN Orlen, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe RUCH-u) posiada 12 tys. punktów, w których można odebrać przesyłkę. Do końca tego roku sieć powiększy się o kolejne 3 tys. lokalizacji.

Według pocztowców, kluczowa dla spółki będzie też realizacja rządowego programu e-doręczeń i przekształcenie jej w wyznaczonego operatora cyfrowego. Wskazano, że zgodnie z przyjętym we wrześniu 2019 r. projektem ustawy o e-doręczeniach, narodowy operator pocztowy będzie odgrywać kluczową rolę w procesie cyfryzacji administracji państwowej.

"Dysponujemy gotowym narzędziem - platformą Envelo, w którą zainwestowaliśmy 200 mln zł, i która już jest wykorzystywana przy realizacji programu Polska Cyfrowa" - wskazał Sypniewski.

Wiceprezes Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel mówił o decyzji spółki dotyczącej zawieszenia (do odwołania) przyjmowana przesyłek do Chin. Ma to związek z zawieszeniem połączeń LOT-u do tego kraju. Jak tłumaczył Kurdziel, kanały transportu do Chin bardzo się skurczyły, co nie pozostało bez wpływu na ceny usługi. Dodał, że spółka poszukuje innych możliwości dostarczenia do Chin przyjętych już przesyłek i liczy się z konsekwencjami wynikającymi z opóźnień.

Poczta Polska to największy polski pracodawca, zatrudnia ponad 80 tys. pracowników na umowy o pracę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Poczta Polska RSS ALERT    /    przesyłki kurierskie RSS ALERT    /    usługi kurierskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.