Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Pokolenie Y i millenialsi coraz mniej przywiązani do pracodawcy

Spada przywiązanie do pracodawcy pokolenia Y, czyli urodzonych w latach 1983-1999; 43 proc. "milenialsów" planuje rezygnację z obecnej pracy w ciągu dwóch lat, a tylko 28 proc. ma zamiar pozostać w obecnym miejscu ponad pięć lat - wynika z badania Deloitte.

Pokolenie Y i millenialsi coraz mniej przywiązani do pracodawcy
fot. shutterstock

Badanie "2018 Deloitte Millennial Survey. Millennials disappointed in business, unprepared for Industry 4.0" objęło 10 455 przedstawicieli pokolenia Y (urodzonych w latach 1983-1999) z 36 krajów, w tym 303 z Polski. W raporcie wyodrębniono również grupę niemal 1850 przedstawicieli młodszych "milenialsów" (urodzonych między 1995 a 1999 rokiem) z sześciu krajów, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy.

W raporcie zwrócono uwagę, że chęć opuszczenia miejsca pracy w ciągu dwóch lat częściej deklarują młode osoby - 61 proc. z nich twierdzi, że zrobiłoby to, gdyby miało wybór. "Jest to bardzo duży problem dla firm, choć jednocześnie szansa na przyciągnięcie i utrzymanie najbardziej utalentowanych pracowników. Warunkiem jest jednak zwielokrotnienie działań, które mogą przekonać młodych ludzi, że dana firma oferuje im coś więcej niż tylko miejsce, w którym mogą zarabiać" - oceniła Magdalena Bączyk z Deloitte.

Z badania wynika, że spośród "milenialsów", którzy chętnie opuszczą pracodawcę w ciągu dwóch lat, 62 proc. uznaje niestandardowe formy zatrudnienia za realną alternatywę dla pracy na pełen etat. Taką możliwość odrzuca 17 proc. respondentów. Badani uważają, że niestandardowe formy zatrudnienia dają możliwość większego zarobku (62 proc.) i elastyczność (39 proc.). Zdaniem 37 proc. ankietowanych taka forma zatrudnienia wspomaga osiągnięcie równowagi między pracą a życiem osobistym.

Jak czytamy w raporcie, w opinii 57 proc. badanych kluczowa w pracy jest kultura organizacji, benefity finansowe (51 proc.), a także elastyczność czasu pracy i możliwość uczenia się (po 44 proc.).

Z badania wynika również, że w tym roku nastąpił gwałtowny zwrot w opiniach na temat etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, do stanu najniższego od czterech lat. "Obecnie mniej niż połowa przedstawicieli pokolenia Y uważa, że przedsiębiorstwa postępują etycznie, podczas gdy w 2017 roku było to 65 proc. Jedynie 47 proc. badanych jest zdania, że szefowie firm działają na rzecz poprawy sytuacji społeczeństw. Rok wcześniej było to o 15 proc. więcej" - napisano.

więcej informacji:

rynek pracy RSS ALERT    /    rynek pracy 2018 RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT    /    pokolenie Y RSS ALERT    /    Irena Pichola RSS ALERT    /    biznes 4.0 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.