Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pokolenie Y pracuje na własnych zasadach. Czym skusić pracownika?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2017, 10:39
Pokolenie Y pracuje na własnych zasadach. Czym skusić pracownika?
fot. shutterstock

Na rynek pracy co roku wchodzi ok. 400 tys. absolwentów studiów wyższych. To jednak wciąż nie zaspokaja potrzeb gospodarczych kraju, dlatego obecny rynek pracownika pozwala rozpoczynającemu karierę pokoleniu Y mieć swoje oczekiwania oraz wymagania wobec przyszłego pracodawcy. Co muszą robić przedsiębiorcy, żeby zaspokoić swoje potrzeby kadrowe? - informuje TenderHut.

– Podążać za trendami! Zwłaszcza tymi związanymi z nowymi technologiami i dzięki temu tworzyć atrakcyjne i przyjazne miejsca pracy – mówi Robert Strzelecki, wiceprezes ds. operacyjnych w technologicznej spółce TenderHut, która stworzyła aplikację pomagającą poruszać się pracownikom w przestrzeni biurowej.

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie jest pokolenie Y, które właśnie wchodzi na rynek pracy? Zdaniem psychologów i socjologów to młodzi, ambitni, ale także roszczeniowi w stosunku do pracodawcy i nie przywiązujący się do firmy, ludzie, którzy bez wahania zmieniają pracę w chwili pojawienia się lepszej propozycji. Najważniejsza jest dla nich możliwość samorealizacji i zaspokajania swoich potrzeb. Nie mają kompleksów, bo bezustannie inwestują w siebie. Z tych powodów ich wymagania względem pracodawcy nie są małe. Jeżeli w aktualnym miejscu pracy przestaje im coś pasować, to idą po linii najmniejszego oporu – rzucają swoje obowiązki i szukają czegoś innego.

Nieodłącznym elementem pokolenia Y jest smartfon, który stał się ich drugim życiem i bez niego nie są w stanie funkcjonować. To właśnie bezproblemowe poruszanie się po świecie nowych technologii daje młodym takie poczucie bezpieczeństwa – widzą bowiem, że ich starsi koledzy już nie nadążają za zmianami. Pokolenie Y ma także sporo zalet. Przede wszystkim bez problemu nawiązują relacje globalne oraz bardzo dobrze radzą sobie w środowisku cyfrowym. Są również nastawieni na samorozwój, chętnie nabywają nowe umiejętności i nie boją się wyzwań. Pracodawcy stoją więc przed nie lada wyzwaniem i ważnym pytaniem, jak należy przyciągać do swoich firm pracowników pokolenia Y?

Wyniki najnowszych badań rynku pracy potwierdzają dobrą sytuację pracowników. Stopa rejestrowanego bezrobocia jest dziś najniższa od 26 lat i wynosi nieco ponad 7%. Instytut badawczy Randstad podaje, że tylko 23% ankietowanych obawia się o swoje stanowisko, a od 4 lat, jako główny powód zmiany pracy Polacy podają lepsze warunki zaproponowane przez nowego pracodawcę.[v] Z kolei pracuj.pl donosi, że w 2017 roku do branż, w których wciąż brakuje specjalistów, poza IT, dołączył też sektor handlu, sprzedaży, finansów i  przemysłu ciężkiego. Wobec wielu możliwości zatrudnienia pracownicy będą wybierać te firmy, które do zaoferowania mają więcej, niż tylko odpowiednie wynagrodzenie i pakiet prywatnej opieki zdrowotnej.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Y-niebiurowy 13-11-2017, 11:19:
Wszystko fajnie, tylko że nie dla wszystkich jest praca w biurze

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 253) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.