REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Pokolenie Z: Co powinni o nim wiedzieć pracodawcy?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2016, 15:39
Pokolenie Z: Co powinni o nim wiedzieć pracodawcy?
Fot. shutterstock

O pokoleniu Z, czyli osobach urodzonych w okolicach 2000 r. (dzisiejszych 15-20 latkach) można myśleć stereotypowo – opętane przez Snapchata, uzależnione od komórek dzieciaki. Tymczasem okazuje się, że to generacja pracowitych i ambitnych osób, które za chwilę zapukają do firm. W jaki sposób ich do siebie przyciągnąć?

REKLAMA

Generacja Z to pokolenie w pełni wychowane w dobie nowoczesnych technologii. Dla nich świat  bez komputera, smartfona i internetu nie istnieje - wynika z badań nad tą grupą prowadzonych w Europie i USA - wśród nich to, które serwis rekrutacyjny Monster przeprowadził w Stanach Zjednoczonych we współpracy z firmą TNS. Ankietowano ponad 2 tysiące osób – przedstawicieli pokoleń X, Y i Z. Wśród nich było ponad 500 osób w wieku 15-20 lat, które dopiero myślą o rozpoczęciu pracy. Jakie są wnioski i co one oznaczają dla pracodawców?

Z łatwością wyszukujący informacje w sieci

Otóż sporo plusów, ponieważ ci pracownicy, traktujący świat jak globalną wioskę, będą bez problemu komunikować się w języku angielskim, z łatwością nawiązywać kontakty i wyszukiwać informacje w sieci.

Z badan wynika również to, że trzeba bezwzględnie dostosować się do ich wymogów sprzętowych. Smartfon to absolutne minimum. Co piąty badany zakłada bowiem, że będzie się komunikował służbowo za pomocą wiadomości SMS lub komunikatorów (wśród starszych pracowników uważa tak co dziesiąty). Wiemy też, że przedstawiciele pokolenia Z jeszcze chętniej będą pracować zdalnie. Zaproponowanie elastycznych godzin pracy plus dobry sprzęt mogą okazać się niezłą kartą przetargową.

Pragmatyczni, nastawieni na pieniądze

W porównaniu ze swoimi poprzednikami, przedstawiciele pokolenia Z są niezwykle pragmatyczni i nastawieni na zarabianie pieniędzy. Ponad 70 proc. z nich mówi, że wysokość pensji będzie dla nich największą motywacją. Większość deklaruje, że może pracować w weekendy i wieczorami. W porównaniu z dbającymi o równowagę między życiem prywatnym a pracą „Igrekami”, to spora zmiana. Najpewniej nie sprawdzi się również kuszenie generacji Z atrakcjami typu konsola do gier w firmie (co nieźle działało na Igreki). Znacznie bardziej niż gadżety, docenią porządny pakiet ubezpieczenia zdrowotnego.

Konkretni, lubiący jasne sytuacje

Przedstawiciele pokolenia Z są bardzo konkretni i lubią jasne sytuacje. Zatrudniający będzie musiał takiemu pracownikowi jasno określić jego zadania i cele, ale też korzyści, jakie się łączą z ich wykonaniem. 

- Pokolenie Z podchodzi do swojej kariery odpowiedzialnie i w przekonaniu, że tylko od nich zależy, jak ona się potoczy. Można więc przypuszczać, że będą uważniej wybierać pracodawcę. A wybiorą takiego, który najwyraźniej nakreśli przed nimi ścieżkę rozwoju – zauważa Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Jeżeli dołożymy do tego jeszcze  fakt, że chcą uczestniczyć w czymś, co będzie coś znaczyć, mamy gotową receptę na przedstawicieli pokolenia Z. Pracodawca będzie musiał ich przekonać, że w jego firmie będą mogli współtworzyć coś ważnego, a pracowników coś łączy – wspólne wartości, misja, jakość, itd. Jeżeli kandydat poczuje, że organizacja odpowiada na jego potrzeby, będzie zaangażowanym członkiem zespołu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 215)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH