Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pokolenie Z: Co powinni o nim wiedzieć pracodawcy?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2016, 15:39
Pokolenie Z: Co powinni o nim wiedzieć pracodawcy?
Fot. shutterstock

O pokoleniu Z, czyli osobach urodzonych w okolicach 2000 r. (dzisiejszych 15-20 latkach) można myśleć stereotypowo – opętane przez Snapchata, uzależnione od komórek dzieciaki. Tymczasem okazuje się, że to generacja pracowitych i ambitnych osób, które za chwilę zapukają do firm. W jaki sposób ich do siebie przyciągnąć?

Generacja Z to pokolenie w pełni wychowane w dobie nowoczesnych technologii. Dla nich świat  bez komputera, smartfona i internetu nie istnieje - wynika z badań nad tą grupą prowadzonych w Europie i USA - wśród nich to, które serwis rekrutacyjny Monster przeprowadził w Stanach Zjednoczonych we współpracy z firmą TNS. Ankietowano ponad 2 tysiące osób – przedstawicieli pokoleń X, Y i Z. Wśród nich było ponad 500 osób w wieku 15-20 lat, które dopiero myślą o rozpoczęciu pracy. Jakie są wnioski i co one oznaczają dla pracodawców?

Z łatwością wyszukujący informacje w sieci

Otóż sporo plusów, ponieważ ci pracownicy, traktujący świat jak globalną wioskę, będą bez problemu komunikować się w języku angielskim, z łatwością nawiązywać kontakty i wyszukiwać informacje w sieci.

Z badan wynika również to, że trzeba bezwzględnie dostosować się do ich wymogów sprzętowych. Smartfon to absolutne minimum. Co piąty badany zakłada bowiem, że będzie się komunikował służbowo za pomocą wiadomości SMS lub komunikatorów (wśród starszych pracowników uważa tak co dziesiąty). Wiemy też, że przedstawiciele pokolenia Z jeszcze chętniej będą pracować zdalnie. Zaproponowanie elastycznych godzin pracy plus dobry sprzęt mogą okazać się niezłą kartą przetargową.

Pragmatyczni, nastawieni na pieniądze

W porównaniu ze swoimi poprzednikami, przedstawiciele pokolenia Z są niezwykle pragmatyczni i nastawieni na zarabianie pieniędzy. Ponad 70 proc. z nich mówi, że wysokość pensji będzie dla nich największą motywacją. Większość deklaruje, że może pracować w weekendy i wieczorami. W porównaniu z dbającymi o równowagę między życiem prywatnym a pracą „Igrekami”, to spora zmiana. Najpewniej nie sprawdzi się również kuszenie generacji Z atrakcjami typu konsola do gier w firmie (co nieźle działało na Igreki). Znacznie bardziej niż gadżety, docenią porządny pakiet ubezpieczenia zdrowotnego.

Konkretni, lubiący jasne sytuacje

Przedstawiciele pokolenia Z są bardzo konkretni i lubią jasne sytuacje. Zatrudniający będzie musiał takiemu pracownikowi jasno określić jego zadania i cele, ale też korzyści, jakie się łączą z ich wykonaniem. 

- Pokolenie Z podchodzi do swojej kariery odpowiedzialnie i w przekonaniu, że tylko od nich zależy, jak ona się potoczy. Można więc przypuszczać, że będą uważniej wybierać pracodawcę. A wybiorą takiego, który najwyraźniej nakreśli przed nimi ścieżkę rozwoju – zauważa Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Jeżeli dołożymy do tego jeszcze  fakt, że chcą uczestniczyć w czymś, co będzie coś znaczyć, mamy gotową receptę na przedstawicieli pokolenia Z. Pracodawca będzie musiał ich przekonać, że w jego firmie będą mogli współtworzyć coś ważnego, a pracowników coś łączy – wspólne wartości, misja, jakość, itd. Jeżeli kandydat poczuje, że organizacja odpowiada na jego potrzeby, będzie zaangażowanym członkiem zespołu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.