Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Polacy chcą wiedzieć więcej o produktach spożywczych. Co jest ważne dla konsumentów? (badanie)

Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych i chcą wiedzieć więcej o żywności, którą kupują. Konsumenci interesują się zwłaszcza składem produktów i ich działaniem prozdrowotnym. Skąd czerpią wiedzę o żywności? Przede wszystkim z etykiet i od rodziny, ale za najbardziej wiarygodne źródło wiedzy uznają lekarzy i dietetyków – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą INQUIRY we współpracy z ITBC Communication.

Polacy chcą wiedzieć więcej o produktach spożywczych. Co jest ważne dla konsumentów? (badanie)
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 22-07-2019, 15:44

Czy Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych? Agencja badawcza INQUIRY, we współpracy z ITBC Communication, zapytała o to konsumentów podczas badania „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji”. Zdecydowana większość respondentów – bo aż 91% – odpowiedziała pozytywnie.

Najważniejszy dla nich okazał się skład produktu – 90% badanych sprawdza, czy dana żywność zawiera jakieś dodatki. Równie istotne dla osób, które wzięły udział w badaniu, było działanie prozdrowotne produktu (83%) i zawartość składników odżywczych (82%).

Konsumenci interesują się też krajem pochodzenia żywności (74%) i sposobem jej produkcji – 76% badanych chciałoby wiedzieć, czy dany produkt został wyprodukowany w sposób tradycyjny.

Głównym źródłem wiedzy o produktach spożywczych są dla konsumentów etykiety na opakowaniach. Sprawdza je ponad połowa respondentów. Wśród ważnych źródeł informacji o żywności respondenci wymieniają też programy telewizyjne o tematyce kulinarnej (32%), znajomych i rodzinę (30%) oraz internet – strony tematyczne, np. kulinarne (29%).

Za najbardziej wiarygodne źródło wiedzy o produktach spożywczych konsumenci uważają porady lekarzy i dietetyków (41%). Wysoko na skali wiarygodności plasują się też etykiety na opakowaniach produktów (38%) i porady znajomych/rodziny (34%). Polacy ufają też stronom internetowym (27%) oraz programom telewizyjnym poświęconym tematyce kulinarnej (25%).

- Polscy konsumenci stykają się z mnóstwem informacji na temat produktów spożywczych i sami przyznają, że trudno im jest odróżnić, które z nich są wiarygodne. Sytuacji nie ułatwiają zmieniające się mody, a także działalność wszelkiego rodzaju samozwańczych „ekspertów”. Tymczasem potrzeba wiedzy jest ogromna. Chcemy wiedzieć, czy to, co jemy, jest zdrowe dla nas i dla naszych dzieci. Mając poczucie coraz większego zanieczyszczenia środowiska, szukamy oazy naturalności. Wnikliwe czytanie etykiet to już norma, a coraz częściej z pomocą przychodzą nowe technologie – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu w Inquiry.

Raport „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji” obejmuje wyniki ankiety internetowej zrealizowanej przez agencję badawczą INQUIRY na panelu YouGov, we współpracy z ITBC Communication, w maju 2019 roku, na próbie ogólnopolskiej 551 osób.

Agencja badawcza Inquiry prowadzi badania konsumenckie dla sieci sklepów i centrów handlowych. Dostarcza informacji niezbędnych do stworzenia strategii marketingowej, monitoruje trendy i postawy konsumenckie oraz wspiera ekspansję firm w Polsce i za granicą.

ITBC Communication jest agencją komunikacji marketingowej, działającą na rynku od 1999 roku. Firma posiada bogate doświadczenie w zakresie public relations, komunikacji korporacyjnej, relacji inwestorskich, organizacji eventów oraz działań digital. Obecnie zatrudnia ponad 20 specjalistów oraz realizuje kampanie komunikacyjne dla kilkudziesięciu firm z różnych branż.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

żywność RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    Agnieszka Górnicka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.166.39.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.