Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy chętnie wybierają produkty w opakowaniach, które mogą być recyklingowane

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-03-2014, 13:19
Polacy chętnie wybierają produkty w opakowaniach, które mogą być recyklingowane
fot. Kompania Piwowarska SA

- Polscy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi ekologicznie i chociaż opakowanie nadal rzadko ma decydujący wpływ na wybór konkretnego produktu, to sytuacja cały czas się zmienia i na pewno widać zwrot w kierunku ekologii. Coraz częściej wybieramy produkty ekologiczne, w opakowaniach, które mogą zostać poddane recyklingowi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Klaudyna Gruszecka, kierownik ds. ochrony środowiska i BHP w Kompanii Piwowarskiej.

- Być może wpływ na ten trend ma obowiązek segregacji odpadów, który zwiększa wiedzę konsumentów na temat przetwarzania opakowań. Ważne, że widać efekty tej proekologicznej postawy, także w branży piwnej. Tutaj obserwujemy bowiem wzrost sprzedaży piwa w szklanych butelkach, szczególnie w handlu tradycyjnym, czyli w małych sklepach. Co ważne, zauważyliśmy również wzrost udziału w rynku piw w butelkach zwrotnych: w 2013 roku udział ten wzrósł o prawie 3 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Na pewno będziemy z uwagą obserwować ten stosunkowo świeży trend - mówi Klaudyna Gruszecka.

Jak przyznaje przedstawicielka KP, w obecnej sytuacji rynkowej konsumenci są bardzo wyczuleni na ceny, rozsądnie przeliczają koszty, dlatego niekoniecznie są skłonni do zapłacenia więcej za opakowania ekologiczne. - Na razie przekonujemy się do zainwestowania w jakość produktu (skład, smak), a za tym prawdopodobnie pójdą inne wartości dodane, takie jak design czy właśnie ekologia. Opakowania przyjazne środowisku cieszą się popularnością wśród osób dbających o dietę, skład kupowanych produktów czy ich pochodzenie, ponieważ produkt eco najczęściej jest sprzedawany w opakowaniu eco-friendly. Tacy konsumenci, dla których ważne jest środowisko naturalne, na pewno są skłonni zapłacić więcej. Nie jest to jeszcze zjawisko masowe, ale na pewno tendencja jest wzrostowa - komentuje Kaludyna Gruszecka.

Jej zdaniem, ekologia jest zdecydowanie trendem, który zyskuje i będzie zyskiwał na sile. - Świadomość, że kupowany przez nas produkt przeszedł długą drogę do naszego domu (pochodzenie składników, proces produkcji), i że wraz ze spożyciem jego droga się nie kończy (recycling, utylizacja) rośnie. Produkowane przez nas odpady nie znikają same z siebie. Proekologiczna postawa staje się normą. Nie tylko wiedza na temat globalnych zagrożeń jest coraz większa, ale również praktyczny wymiar ekologii jest coraz bardziej powszechny. Ekologia oznacza dbanie jednocześnie o swoich bliskich, o siebie, jak i swoje wydatki i kondycję środowiska - w świadomości konsumentów lista korzyści zaczyna przewyższać listę poświęceń. Ta tendencja dotyczy również przedsiębiorców. W tej chwili firma, która nie rozwija się w sposób zrównoważony i nie dba o środowisko, nie przetrwa na rynku. Jest wiele zalet wprowadzania rozwiązań przyjaznych naturze w firmie. Ekologia często oznacza bowiem oszczędności, korzyści wizerunkowe, a także nowych klientów - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH