REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy coraz częściej używają kart zbliżeniowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-07-2012, 13:13

Polacy dokonywali w maju br. już ponad 1,2 transakcji zbliżeniowych Visa na sekundę, co potwierdza szybkie przyzwyczajanie się konsumentów w naszym kraju do płatności zbliżeniowych.

REKLAMA

Jak wynika z najnowszych danych organizacji Visa Europe, w maju br. dokonano w Polsce prawie 3,3 mln płatności zbliżeniowych Visa, czemu sprzyja szybko rosnąca - m.in. dzięki programowi Kartą Visa zapłacisz wszędzie - sieć akceptacji płatności zbliżeniowych. Obecnie kartami z funkcją zbliżeniową Visa oraz smartfonami wykorzystującymi aplikację Visa payWave można płacić w 70 tys. terminali w Polsce. Spośród krajów europejskich największa liczba płatności zbliżeniowych Visa dokonywana jest w Polsce; również ich wartość jest największa w naszym kraju.

„Realizowanie w Polsce już ponad jednej transakcji zbliżeniowej Visa na sekundę potwierdza, że polscy konsumenci szybko przekonują się do tego nowoczesnego sposobu płacenia, co dobrze rokuje zastępowaniu gotówki w segmencie płatności o niskiej wartości, gdzie do tej pory królowała ona niepodzielnie " - stwierdził Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w Polsce. Karty zbliżeniowe Visa umożliwiają błyskawiczne płatności za codzienne zakupy (do 50 zł) bez podawania karty sprzedawcy i wprowadzania kodu PIN - jak również płatności na większe kwoty wykonywane w „standardowy" sposób, czyli poprzez umieszczenie karty w czytniku kart z mikroprocesorem i potwierdzenie transakcji kodem PIN.

Visa Europe promuje płatności zbliżeniowe Visa w różnych sieciach detalicznych poprzez premiowanie takich płatności nagrodami. Dla przykładu, taka kampania trwa od lutego br. w ponad 2,5 tys. sklepów sieci Żabka oraz siostrzanej sieci Freshmarket. W maju br. zakupy biletów w multipleksach Cinema City były premiowane porcją prażonej kukurydzy lub butelką wody, a w lipcu br. płacący zbliżeniowo kartami Visa w sieci kiosków Kolporter otrzymają puszkę Pepsi. W sklepach realizowane są także kampanie edukacyjne na temat możliwości płacenia zbliżeniowo kartami Visa. Taka kampania miała miejsce w tym roku w wybranych sklepach sieci Kaufland, a od końca maja br. podobna kampania trwa w super- i hipermarketach sieci Carrefour, w której m.in. krótkie animowane filmy edukacyjne wyświetlane są na ekranach czytników kart.

„Płatności zbliżeniowe Visa są istotną częścią strategii promowania przez organizację Visa Europe obrotu bezgotówkowego, a także ważnym etapem urzeczywistniania jej wizji przyszłości płatności (Visa's Future of Payments); dlatego tak duży nacisk kładziemy na rozwój infrastruktury potrzebnej do płatności zbliżeniowych m.in. poprzez program rozwoju sieci akceptacji Kartą Visa zapłacisz wszędzie" - dodał Jakub Kiwior.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH