Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy mają długi. Kwota niespłaconych w terminie zobowiązań finansowych to 24 mld zł

  • Autor: PAP
  • Data: 13-05-2017, 07:46
Polacy mają długi. Kwota niespłaconych w terminie zobowiązań finansowych to 24 mld zł
fot. shutterstock

Kwota niespłaconych w terminie zobowiązań finansowych Polaków na koniec I kwartału 2017 r. wyniosła 23,6 mld zł - wynika z danych ERIF Biura Informacji Gospodarczej S.A. Długi ma ponad 1,67 mln polskich konsumentów.

Najwięcej zadłużonych osób mieszka w województwie śląskim (232 tys.), dolnośląskim (172 tys.), mazowieckim (164 tys.), wielkopolskim (144 tys.) i kujawsko-pomorskim (123 tys.) - wskazano w opracowaniu biura informacji gospodarczej ERIF.

Najczęściej problemy z terminową spłatą swoich zobowiązań finansowych mają mężczyźni. Stanowią oni ok. 65 proc. osób zadłużonych w Polsce (ok. 1,1 mln). Kobiety zalegają z kolei ze spłatami w 35 proc. przypadków (593 tys.). Najbardziej zadłużoną grupą wiekową są osoby w wieku 31-46 lat. Na koniec I kwartału 2017 r. było to 721 tys. konsumentów. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje starsze pokolenie Polaków w wieku 47-65 lat (541 tys.).

Mniej jest natomiast Polaków, którzy spłacają zobowiązania w terminie (czyli gromadzą pozytywne informacje o opłacanych przez siebie na czas rachunkach, czynszach, ratach kredytów, fakturach czy innych zobowiązaniach finansowych). Ich liczba na koniec marca br. wyniosła 504 tys. - wynika ze statystyk ERIF.

"Taka sytuacja może wynikać z tego, że rynek wymiany informacji gospodarczej w Polsce dopiero od niedawna rozwija się o nowe jakościowo dane, do których należą pozytywne wpisy o terminowo regulowanych zobowiązaniach finansowych - podkreśliła cytowana w opracowaniu Edyta Szymczak, prezes zarządu ERIF BIG S.A. "Jednak z naszych analiz i prognoz wynika, że (...) Polacy coraz częściej dostrzegają i doceniają jakościową różnicę pomiędzy nieposiadaniem wpisu negatywnego, czyli tzw. czystym kontem w BIG, a posiadaniem wpisów pozytywnych na swój temat, które będą procentować na przyszłość. Zaczynają dostrzegać ważną rolę, jaką w codziennym życiu odgrywać może wizerunek rzetelnego płatnika na rynku usług i produktów, a nie tylko na rynku kredytowym" - dodała.

Budowanie pozytywnej historii płatniczej rozkłada się równomiernie w przypadku przedstawicieli obu płci (51 proc. mężczyzn wobec 49 proc. kobiet). Np. wśród mężczyzn największą grupę rzetelnych konsumentów stanowią osoby w wieku do 31 lat oraz od 31 do 46 lat (odpowiednio 106 i 97 tys.). Z czego może to wynikać?

Jak wskazali autorzy opracowania, dokumentowanie pozytywnej historii płatniczej jest szczególnie ważne w tych grupach wiekowych, ponieważ Polacy decydują się wówczas na założenie rodziny i mają najwięcej wydatków związanych m.in. z remontem, zakupem mieszkania czy samochodu, a "Informacja Pozytywna ułatwia uzyskanie kredytu czy pożyczki" - podkreślili autorzy opracowania.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.