Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy nie chronią przed słońcem ani siebie, ani żywności

  • Autor: pr/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-07-2014, 11:34

Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Tetra Pak wynika, że blisko połowa Polaków (46 proc.) nie chroni skóry przed działaniem promieni słonecznych, a blisko trzy czwarte (70 proc.) nie zwraca uwagi na ochronę żywności przed światłem. Kartony do żywności to opakowania skutecznie chroniące żywność przed działaniem światła.

Jak wynika z badań zleconych tego lata przez Tetra Pak, aż 46% Polaków nie chroni skóry przed słońcem. Więcej, bo aż 70%, nie zastanawia się też, jak słońce i światło wpływają na produkty spożywcze.

Według badań Polacy mają wysoką świadomość tego, jak światło słoneczne wpływa na produkty spożywcze. 54% respondentów wiedziało, że pod wpływem światła żywność zmienia kolor, 44%, że zmienia smak, a 37% było świadomych, że światło niszczy cenne składniki odżywcze i zmienia zapach produktów spożywczych. Mimo tej wiedzy, mniej niż jedna na trzy badane osoby (zaledwie 30%) bierze to pod uwagę przy zakupie żywności. Wyniki dotyczące stosowania filtrów słonecznych - używa ich tylko nieco ponad połowa Polaków - także pokazują, że konsumenci, którzy wiedzą jak niebezpieczne mogą być promienie słońca, nie próbują się przed nimi chronić.

Najważniejszą funkcją opakowania do żywności jest ochrona zawartego w nim produktu przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych. Kartony do żywności stanowią barierę nie tylko dla powietrza, zanieczyszczeń i bakterii, lecz także dla światła. Zapakowana w nie żywność zachowuje więc wszystkie wartości, w tym cenne witaminy, a także naturalny smak, aromat i kolor. Dzięki aseptycznej technologii przetwarzania i pakowania firmy Tetra Pak, soki i produkty mleczne w opakowaniach kartonowych nie wymagają chłodzenia ani stosowania konserwantów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bb 30-07-2014, 10:21:
Nachalna reklama. Przed wprowadzeniem tetra pak zywnosc byla zdrowsza i smaczniejsza. Ja np. wole mleko swieze ze szklanek butelki niz uht z kartonika.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH