Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy pokochali szklane opakowania

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-05-2017, 10:39
Polacy pokochali szklane opakowania
fot. shutterstock

Już 89 proc. rodaków poleciłoby szklane opakowania, uważając, że to właśnie one są najlepszym wyborem dla zdrowia i środowiska. To o 4 proc. więcej niż średnia ogólnoeuropejska odnotowana podczas niezależnego badania, zrealizowanego na zlecenie Friends of Glass w jedenastu krajach Starego Kontynentu.

Coraz więcej Polaków i Europejczyków wybiera opakowania szklane. Decyduje o tym, przede wszystkim, rosnąca troska o środowisko naturalne. Nie bez znaczenia jest też dbałość o własne bezpieczeństwo. Takowe gwarantują opakowanie szklane chroniąc przechowywaną w nich żywność i napoje, a tym samym nasze zdrowie.

Wykorzystanie w życiu codziennym opakowań szklanych w Polsce wzrosło. Najbardziej w takich kategoriach, jak: ocet, wino i wino musujące, słodkie kremy do smarowania pieczywa, sosy do gotowania, żywność dla niemowląt, warzywa, desery i jogurty. Jest ono znacząco wyższe niż średnia Unii Europejskiej w takich kategoriach jak: ocet, alkohol, soki, mleko, gotowe zupy; a niższe w przypadku słodkich kremów do smarowania pieczywa, win musujących, oleju, sosów do sałatek, przypraw, warzyw i jogurtów.

Z danych Friends of Glass w Polsce wynika, że ekologia to jeden z najważniejszych aspektów, które powodują, że Polacy wybierają opakowania szklane. 78 proc. z nich uważa, że szkło jest najbardziej przyjaznym dla środowiska opakowaniem. Decyduje o tym głównie recykling butelek i słoików. Tym samym 60 proc. przepytanych stwierdziło, że opakowania szklane nie są szkodliwe dla otaczającej nas przyrody, co jest wynikiem o 11 proc. lepszym niż średnia w całej UE i o 17 proc. wyższym w porównaniu do 2014 roku. 

Oprócz pozytywnego wpływu na środowisko, o wyborze opakowań szklanych przez Polaków przesądzają również aspekty zdrowotne (42 proc.) oraz brak interakcji z żywnością (42 proc.). Takie wyniki nie dziwią, ponieważ gwarancja bezpiecznego przechowywania produktów w szkle jest istotna aż dla 64 proc. Polaków, co jest wynikiem o 6 proc. wyższym niż średnia w Unii Europejskiej. Dodatkowo 67 proc. osób bez obaw wybiera napoje w szklanych butelkach i słoikach, a 61 proc. ankietowanych korzystałoby tylko z opakowań szklanych, jeśli byłoby to możliwe. - Polacy mają coraz większą wiedzę odnośnie korzyści wynikających z używania opakowań szklanych. Cieszy to tym bardziej, że poszczególne wyniki są wyższe niż średnia w krajach unijnych. Wciąż jednak widzimy, że jest wiele do zrobienia w kwestii edukacji, stąd też i w tym roku planujemy - razem z naszym Ambasadorem Bartkiem Jędrzejakiem - niestandardową kampanię pokazującą, przede wszystkim, jak prawidłowo segregować - informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.