Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy polubili ekologię, lokalne knajpki i stragany

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-06-2014, 14:55

Życie w polskich miastach coraz częściej toczy się na ulicy. Ale dziś nie chodzi już tylko o to, by w biegu z domu do pracy chwycić kawę z sieciowej kawiarni i biec dalej. Jedzenie i picie „to go" zyskuje nowy wymiar w połączeniu z trendami „slow food" i „good food".

Zamiast z lokali ze znanymi na całym świecie szyldami, Polacy coraz częściej wybierają lokalne, klimatyczne knajpki. A w weekendy chętnie odwiedzają pikniki śniadaniowe oraz ekologiczne targi, by jeść smacznie, zdrowo, w miłej atmosferze i bez pośpiechu.

Coś zmienia się w polskich miastach. Powoli odchodzi do lamusa zakładanie ubrań z wyeksponowanym logo marki, czy też spędzanie czasu w kawiarniach i restauracjach należących do dużych sieci. Doceniane są natomiast pikniki o charakterze lokalnym, ekologiczne produkty i małe knajpki, zakładane z pasji i prowadzone z pomysłem.

Jemy i pijemy na ulicy

Budki z hot-dogami oraz mobilne stoiska prowadzące sprzedaż wody sodowej znają nawet najstarsi Polacy. Gdy dotarły do nas restauracje typu McDonald's a potem kawiarnie Starbucksa, modne stało się kupowanie jedzenia i picia w lokalu po to, by spożyć je na ulicy, często w biegu.

Ale jedzenie uliczne także ulega przemianom. Współcześnie „fast food" chętnie zastępowany jest przez „good food" oraz „slow food" - Polacy poszukują produktów szybko przygotowywanych, ale nadających się do spożycia np. podczas spokojnego spaceru z przyjaciółmi. Coraz chętniej kupują smaczne produkty od młodych-gniewnych, którzy na przekór wielkim sieciom oferują wysoką jakość w niewygórowanej cenie i to wprost z ciężarówek. Organizowane są nawet festiwale takie jak Warszawski Festiwal Food Trucków.

Przekąsić można coś z ciężarówki, ale po dobrej jakości napój dobrze wybrać się do lokalu np. do jednej z popularnych herbaciarni oferujących bubble tea. Pękające kuleczki z sokiem, kokosowe żelki czy tapioka, które dodaje się do takiej herbaty, są traktowane jako przyjemne urozmaicenie, a przez niektórych nawet jako zamiennik słodyczy.

- Ponieważ herbata jest napojem bezalkoholowym, można ją spożywać o dowolnej porze dnia i nocy, również w trakcie pracy czy wysiłku fizycznego. Mrożona herbata doskonale orzeźwia i gasi pragnienie - tłumaczy sukces bubble tea Hanna Bęben z warszawskiego lokalu „Pij herbatę".
- Nasza herbaciarnia zawdzięcza popularność wysokiej jakości serwowanych napojów, a przy okazji wpisuje się w trend "to go", zgodnie z którym klienci mogą kupić napój, a następnie wybrać się z nim na spacer - dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 17-06-2014, 09:23:
Dobrze że powoli "normalność" zaczyna panować i nas. Szkoda tylko, że ten "trend" (trudno nazwać trendem dążenie do normalności)jest promowany jakoś wyjątkowego i ograniczony wyłacznie do dużych miast. To powinna być norma i standard, od Warszawy po malutkie wsie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH