Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy są gotowi zapłacić więcej za produkt w ekologicznym opakowaniu

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-03-2014, 10:52
Polacy są gotowi zapłacić więcej za produkt w ekologicznym opakowaniu
Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producent Staropolanki i Wielkiej Pieniawy; fot. materiały prasowe

Grupa osób, które będą sięgały zarówno po produkty eko, jak i po produkty w opakowaniach eko, będzie stale się powiększała - nawet kosztem wyższych cen ostatecznego produktu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU (producent m.in. wody Staropolanka).

Jak tłumaczy Bogdan Szladewski, tak, jak w przypadku rosnącej świadomości odnośnie produktów ekologicznych, podobnie rośnie świadomość w obszarze opakowań ekologicznych. - Coraz więcej osób wybiera produkty, które może kupić w opakowaniu bardziej eko. Niewątpliwy wpływ na to ma ustawa nakładająca obowiązek segregowania odpadów, co w dużym stopniu uzmysłowiło konsumentom, w jakich ilościach produkujemy w naszych domowych gospodarstwach śmieci, które nijak się mają do ochrony środowiska - komentuje.

Zdaniem Bogdana Szladewskiego, dlatego polscy konsumenci coraz większą wagę przykładają do opakowania, w jakim dany produkt jest dystrybuowany, a producenci wychodząc naprzeciw tych oczekiwaniom, coraz częściej decydując się na opakowania zgodne z ekotrendami, oznakowane certyfikatami jakości ekologicznej.

- Szczególnie młodzi ludzie chętnie sięgają po tego typu produkty. Ich postawa proekologiczna przejawia się nie tylko w sposobie odżywiania, ale również w kulturze życia, a co za tym idzie, wybierają te produkty, które w mniejszym stopniu szkodzą środowisku naturalnemu. Przy czym warto zauważyć, że produkty te są droższe od swoich mniej ekologicznych odpowiedników, jak chociażby woda w butelce typu PET, czy woda w szklanej butelce. Dlatego też, rosnąca świadomość konsumentów, potwierdzona rosnącą sprzedażą produktów w opakowaniach eko, to nie chwilowa moda, ale trend, który na stałe wpisał się i umacnia, nie tylko w branży spożywczej, ale i w wielu innych sektora FMCG - komentuje wiceprezes zarządu Uzdrowisk Kłodzkich.

Jak podkreśla, nie bez znaczenia są również kampanie społeczne w mediach, propagujące nie tylko zdrowe odżywianie, ale także uświadamiające wyższość opakowań ekologicznych oraz edukacja w tym obszarze już od najmłodszych lat. - Dzięki temu grupa osób, które będą sięgały zarówno po produkty eko, jak i po produkty w opakowaniach eko, będzie stale się powiększała - nawet kosztem wyższych cen ostatecznego produktu - podsumowuje Bogdan Szladewski.

Czytaj także: Jacek Urbanek: Eco-friendly to ogólnoświatowy trend 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jan 19-03-2014, 11:46:
"EKO" czy "BIO" to ściema. Chodzi tylko o kasę za certyfikaty a przy okazji cena wyższa w sprzedaży. W środku jest taki sam produkt jak i bez tego przymiotu.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH