Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Polacy wydali 182 mln zł na urządzenia do przygotowywania napojów gorących w 2010 r.

Rynek urządzeń do przygotowywania napojów gorących wyniósł w 2010 r. 242 tys. szt i 182 mln zł. W tym czasie największy wzrost zanotowały ekspresy automatyczne (odpowiednio 31 proc. ilościowo i 32 proc. wartościowo), a ich udział w rynku wzrósł z 54 proc. w roku 2008 do 66 proc. w roku 2010 - mówi z rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Joanna Turczyk, dyrektor marketingu Nespresso Polska.


Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 18-02-2011, 12:54

Jak tłumaczy nasza rozmówczyni, sprzedaż ekspresów kapsułkowych wzrosła odpowiednio 22 i 16 proc., a ich udział wzrósł z 19 proc. w 2008 do 23 proc. w 2010 roku.

Z danych Nespresso wynika także, że średnie ceny ekspresów automatycznych oraz kapsułkowych spadły ok. 5 proc. w stosunku do ubiegłego roku. 70 proc. obrotów generowane jest w sklepach ze sprzętem elektrycznym, a pozostała cześć z sieciach ogólnospożywczych i internecie.

- Ekspresy kapsułkowe, w tym Nespresso, sprzedawane są na rynku m.in. w sklepach z wyposażeniem - gdzie stają się elementem stylu życia, a nie tylko urządzeniem kuchennym. Ekspresy kapsułkowe ciągle stanowią margines sprzedaży wszystkich ekspresów, jednak jeśli podążymy śladem krajów zachodnich o bardziej rozbudowanej kulturze picia kawy, to ich sprzedaż będzie rosła i będzie dominująca na rynku - ze względu na łatwość i wygodę użycia, rozmiary i wzornictwo - podsumowuje Joanna Turczyk.

Liderem segmentu systemów kapsułkowych zamkniętych jest Dolce Gusto, kolejne marki to Nespresso, Lavazza A Modo Mio, Tchibo Cafissimo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Joanna Turczyk RSS ALERT    /    Nespresso RSS ALERT    /    Dolce Gusto RSS ALERT    /    Lavazza RSS ALERT    /    Tchibo Cafissimo RSS ALERT    /    ekspresy automatyczne RSS ALERT    /    ekspresy kapsułkowe RSS ALERT    /    ekspres do kawy RSS ALERT    /    kawa mielona RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.