Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy konsumenci poszukują naturalnej żywności w bezpiecznych opakowaniach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-07-2017, 12:18
Polscy konsumenci poszukują naturalnej żywności w bezpiecznych opakowaniach
fot. materiały prasowe

Dobre opakowanie powinno przede wszystkim spełniać swoją podstawową rolę – chronić wartości odżywcze produktów, bez konieczności dodawania konserwantów. Zapewniać barierę przed światłem, które może niszczyć składniki odżywcze zapakowanej żywności, oraz przed jej utlenianiem. Na opakowaniu powinny również być łatwo dostępne informacje o porcji produktu i jego składzie - wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Tetra Pak.

Polacy poświęcają więcej uwagi bezpieczeństwu żywności niż inni Europejczycy. Ponad 80 proc. z nas wybiera naturalną żywność bez sztucznych dodatków i konserwantów. Zwracamy także również coraz większą uwagę na to, czy opakowania produktów spożywczych zapewniają im wystarczające bezpieczeństwo - chronią ich wartości odżywcze, zabezpieczają przed dopływem światła i czy nie wchodzą w reakcję z zawartością - wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Tetra Pak.

Dla 4 na 5 badanych ważne jest także to, czy opakowanie jest ekologiczne. To zaledwie kilka kwestii, których dotyczy startująca właśnie kampania edukacyjna „Dobre opakowanie ma znaczenie”, której celem jest zachęcenie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów.

Europejczycy kupują 500 milionów napojów dziennie, co w skali roku oznacza ponad 182 miliardy zużytych opakowań. Z roku na rok rośnie nasza świadomość na temat bezpieczeństwa żywności, ochrony jej wartości odżywczych ale też tego, w jaki sposób proces jej produkcji wpływa na środowisko. To dobry czas by zwrócić uwagę polskich konsumentów na znaczenie ich codziennych wyborów i ułatwić im podejmowanie świadomych decyzji. Taki właśnie cel ma startująca właśnie kampania dotycząca wpływu opakowań żywności na środowisko  i zdrowie człowieka. Działania edukacyjne będą prowadzone pod hasłem „Dobre opakowanie ma znaczenie”.

Dobre opakowanie powinno przede wszystkim spełniać swoją podstawową rolę – chronić wartości odżywcze produktów, bez konieczności dodawania konserwantów. Zapewniać barierę przed światłem, które może niszczyć składniki odżywcze zapakowanej żywności, oraz przed jej utlenianiem. Na opakowaniu powinny również być łatwo dostępne informacje o porcji produktu i jego składzie.

Dobór surowców i projekt opakowania mają zasadniczy wpływ także na środowisko – liczy się to, czy opakowanie jest wykonane z naturalnego materiału, ile energii jest potrzebnej  do przewożenia i magazynowania zapakowanych w nie produktów, wreszcie – czy podlega ono recyklingowi.

Opakowanie stanowi integralną część produktu – musi być także łatwe w transporcie, przechowywaniu i użytkowaniu, wygodnie się otwierać i ponownie zamykać, pozwalać na jedzenie i picie w każdych okolicznościach codziennego dnia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.