Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy producenci żywności zyskają na porozumieniu z Iranem

  • Autor: PAP
  • Data: 14-07-2015, 11:26
Polscy producenci żywności zyskają na porozumieniu z Iranem
Janusz Piechociński (fot. PTWP)

Normalizacja stosunków z krajem, który 85 proc. żywości importuje, to świetna wiadomość dla polskich rolników, np. dla polskich producentów drobiu - mówił we wtorek wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, komentując doniesienia o porozumieniu nuklearnym z Iranem.

"Sygnał o normalizacji z Iranem to jest wielka szansa na sprzedaż kilku tysięcy wagonów, kilku tysięcy tramwajów, pojazdów do metra, bardzo dużej ilości żywności, nie tylko nabiału, z mlekiem w proszku na czele. To jest olbrzymia szansa na (import) drobiu i polskiego mięsa wołowego, olbrzymia szansa na wiele technologii np. z zakresu ochrony środowiska czy przetwórstwa rolniczego" - mówił na spotkaniu z dziennikarzami w Łodzi Piechociński.

Według niego Iran to jest także potencjalnie obszar ekspansji np. w zakresie techniki poszukiwania i eksploatacji złóż surowcowych, może być także rynkiem zbytu dla polskich lodówek i mebli. Jak podkreślał, każda normalizacja stosunków z "dużym rynkiem, który jest wygłodzony, a ma czym płacić" to dobry sygnał dla polskiej gospodarki.

Piechociński mówił, że po udanych działaniach pod hasłem "Go India" skierowanych na rynek indyjski, teraz pora na "Go Iran". "I to będzie duże +Go+" - dodał.

Międzynarodowa Agencja Energii Atomowej poinformowała we wtorek o podpisaniu porozumienia z Iranem. MAEA i Teheran uzgodniły, że wszelkie kwestie sporne dotyczące irańskiego programu nuklearnego zostaną wyjaśnione do końca 2015 roku. Strony mają także podpisać oddzielne porozumienie dotyczące dostępu oenzetowskich inspektorów do irańskiej bazy wojskowej Parczin niedaleko stolicy. MAEA podejrzewa, że Teheran przynajmniej do 2003 r. prowadził badania mające na celu budowę bomby atomowej.

Wicepremier był też pytany o negocjacje w sprawie wejścia do Polski dużego inwestora z branży motoryzacyjnej. "Prowadzimy negocjacje z poważnym inwestorem, który deklaruje inwestycje na poziomie ponad 7 mld zł. Inwestor ma kilka alternatywnych rozwiązań. Nie ukrywam, że my też mamy argumenty, które są bardzo mocne. Największym naszym argumentem jest świetnej jakości kapitał ludzki w sektorze przemysłu automoto, jest coraz lepsza infrastruktura nie tylko komunikacyjna, ale także elektroniczna i energetyczna" - mówił Piechociński.

Jak zaznaczył, największym naszym argumentem jest to, że w samochodzie, który miałby być produkowany, po roku jego masowej produkcji w Polsce, "blisko 50 proc. części, akcesoriów i podzespołów może być polskiej produkcji".

"Pytanie, czy nasz partner jest gotowy zgodnie z sugestiami deklarowanymi od 3-4 miesięcy nie ulec pokusie przełożenia decyzji na okres po wyborach w Polsce" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.