Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Polska pierwszym krajem, który osiągnie 100 proc. akceptacji dla transakcji zbliżeniowych

Według danych Visa już ponad 99,9 proc. terminali płatniczych używanych w Polsce obsługuje płatności zbliżeniowe. Z kolei z danych EBC wynika, że udział płatności zbliżeniowych przy użyciu polskich kart w ogólnej liczbie transakcji bezgotówkowych dokonywanych w punktach sprzedaży na terenie naszego krajuzbliżył się do poziomu 85 proc.

Polska pierwszym krajem, który osiągnie 100 proc. akceptacji dla transakcji zbliżeniowych
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/Visa
Data: 29-01-2019, 09:32

- Zgodnie z misją Visa od wielu lat aktywnie wspieramy w Polsce rozwój handlu cyfrowego, w tym płatności zbliżeniowych.W tym celu blisko współpracujemy z Fundacją Polska Bezgotówkowa, agentami rozliczeniowymi i detalistami, wypracowujemy pilatożowe programy w ramach Inkubatora Innowacji Visa oraz prowadzimy kampanie informacyjno-promocyjne, zachęcając konsumentów do płatności zbliżeniowych. W najbliższych tygodniach Polska stanie się pierwszym krajem na świecie, w którym zbliżeniowo będzie można zapłacić w każdym fizycznym punkcie sprzedaży – mówi Jakub Kiwior, dyrektor generalny Visa w Polsce i na Węgrzech.

 Płatności zbliżeniowe – realizowane z wykorzystaniem kart płatniczych, smartfonów czy urządzeń ubieralnych – to już stały element zwyczajów zakupowych wielu Polaków. Coraz częściej płacimy w ten sposób zarówno za większe zakupy, jak i za wiele drobnych rzeczy każdego dnia. Popularyzacja płatności zbliżeniowych jest trendem obserwowanym na wielu rynkach, ale Polska i pozostałe kraje Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Słowacja, Węgry) przodują pod tym względem na świecie (wszystkie te państwa zajmują miejsca w globalnej czołowej szóstce pod względem popularności płatności zbliżeniowych). Jednocześnie dane Europejskiego Banku Centralnego plasują Polskę w ścisłej czołówce krajów o najniższym udziale transakcji oszukańczych w całym obszarze SEPA.

Fundacja Polska Bezgotówkowa, której współzałożycielem jest Visa, wspiera rozwój sieci akceptacji w Polsce. W ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa, Fundacja oferuje przedsiębiorcom możliwość skorzystania ze wsparcia polegającego na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. 

Równolegle przez cały czas trwania Programu Fundacja prowadzi intensywne działania informacyjno-edukacyjne kierowane do przedsiębiorców i posiadaczy kart. Visa wnosi do Programu Polska Bezgotówkowa wiedzę ekspercką, doświadczenie oraz wkład finansowy. Wyniki badania zrealizowanego w ramach Inkubatora Innowacji Visa w Warszawie, dotyczącego barier we wprowadzaniu terminali płatniczych u mikroprzedsiębiorców, pomogły Fundacji Polska Bezgotówkowa w pracach nad strategią marketingową Programu.

więcej informacji:

Visa RSS ALERT    /    Jakub Kiwior RSS ALERT    /    płatności bezgotówkowe RSS ALERT    /    płatności zbliżeniowe RSS ALERT    /    karty płatnicze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.224.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.