Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Polska pierwszym krajem, który osiągnie 100 proc. akceptacji dla transakcji zbliżeniowych

Strona 2 z 2


Autor: portalspozywczy.pl/Visa
Data: 29-01-2019, 09:32

Wcześniej Visa stworzyła i wdrożyła w Polsce, wyjątkowy w skali europejskiej, ogólnorynkowy program„Kartą Visa zapłacisz wszędzie”,który w latach 2010-2015 przyczynił się do podwojenia liczby terminali w Polsce.W rezultacie Polacy mogą dokonywać płatności bezgotówkowych, w tym zbliżeniowych, w większej liczbie punktów handlowo-usługowych. Już dziś wielu konsumentów nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania bez płacenia zbliżeniowo za zakupy czy usługi. Jak pokazują wyniki raportu Digital Payments Study 2017 przygotowanego na zlecenie Visa, 86 proc. polskich konsumentów dokonało płatności zbliżeniowej (wzrost o 5 p.p. w ciągu 12 miesięcy).

Co ważne, wprowadzenie płatności zbliżeniowych otworzyło drogę dla płatności mobilnych. Wyniki ww. badania pokazują, że już niemal 90% polskich konsumentów spośród tych, którzy dokonali płatności zbliżeniowej, sądzi, że w ciągu trzech lat zapłaci smartfonem.

- Płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz zyskują coraz większe uznanie konsumentów. W Visa nieustannie pracujemy nad tym, aby nowoczesne płatności cyfrowe były szybkie, wygodne i bezpieczne dla użytkowników w dowolnym miejscu. Kluczowa w tym procesie jest tokenizacja, która zapewnia łatwy, szeroki i bezpieczny dostęp do nowoczesnych rozwiązań płatniczych – zarówno tych już obecnych na rynku, jak i tych, które zostaną wdrożone w przyszłości – mówi Jakub Kiwior.

Visa współpracuje z samorządami w zakresie rozwoju obrotu bezgotówkowego w polskich miastach, z sukcesami zachęcając samorządowców do zastąpienia tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej płatnościami cyfrowymi, w tym w szczególności innowacyjnymi, efektywnymi kosztowo, a także ekologicznymi rozwiązaniami typu „smart payments”. Bilet zastępuje tutaj opłata kartą zbliżeniową lub smartfonem w kasowniku zainstalowanym w autobusie czy tramwaju, który jest jednocześnie terminalem płatniczym. Nowoczesne systemy poboru opłat w postaci bezgotówkowej za przejazd komunikacją miejską wdrożono już m.in. we Wrocławiu i Bydgoszczy, a programy pilotażowe trwają w Gdańsku i Łodzi.

W ostatnim czasie warszawski Inkubator Innowacji Visa przedstawił pilotażowe rozwiązania na rzecz zintegrowanych płatności w transporcie publicznym oraz stref płatnego parkowania. Koncepcja następnej generacji płatności cyfrowych dla transportu publicznego jest oparta w całości na rozwiązaniach mobilnych, dostosowana do taryf biletowych pay-as-you-go i będzie testowana w Łodzi od 2019 r. Natomiast aplikacje parkingowe usprawniające opłacanie postoju kartą płatniczą w strefie parkowania będą testowane w Krakowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Visa RSS ALERT    /    Jakub Kiwior RSS ALERT    /    płatności bezgotówkowe RSS ALERT    /    płatności zbliżeniowe RSS ALERT    /    karty płatnicze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.