Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Polska pokazała się kulinarnie na świecie

W siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej 13. grudnia br. odbyła się konferencja podsumowująca wydarzenia realizowane w tym roku w ramach Programu „Niepodległa Polska Smakuje”. - Program zakłada promocję produktów wysokiej jakości – ekologicznych i certyfikowanych systemami jakości. Promocja odbywa się w Polsce i za granicą – powiedziała otwierając konferencję Bożena Wróblewska, prezes Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji.

Polska pokazała się kulinarnie na świecie
konferencja Krajowej Izby Gospodarczej

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 14-12-2018, 16:53

Wawrzyniec Maziejuk, wiceprezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Produktów Ekologicznych POLSKA EKOLOGIA powiedział, że działania promocyjne podjęte w ramach programu są doskonałą okazją do zbudowania kolejnych relacji na nowych rynkach poza Unią Europejską, gdzie moglibyśmy wejść i pojawić się z polską żywnością.

Omawiając sytuację na rynku żywności, Andrzej Kuczyński, dyrektor Federacji Gospodarki Żywnościowej RP, wskazał, że w Polsce za produkcję rolną odpowiada ministerstwo rolnictwa, ale za przemysł spożywczy już ministerstwo przemysłu. - Jest to rzecz, którą trzeba zmienić. Cały sektor spożywczy – zarówno produkcja żywności jak i jest przetwórstwo powinno podlegać pod jedną instytucję czy osobę – podkreślił Andrzej Kuczyński.

Obecny na konferencji Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, mówił, że żaglowiec, który wpływa do portu jest zawsze sensacją, która przyciąga uwagę mediów. - Nasi producenci, którzy byli obecni mogli odwiedzić zagraniczne sieci handlowe, zapoznać się z ich preferencjami i sposobami zakupów. To bardzo dobra okazja aby zestawić jakość polskich produktów spożywczych z producentami obecnymi na zagranicznych rynkach, z którymi mielibyśmy konkurować. Sposób nasze promocji, na żaglowcu, sprawił, że lokalni handlowcy otworzyli się i rozmawiali z naszymi biznesmenami co, gdzie i jak kupują. Dzięki temu udało się nam zebrać szereg niezwykle cennych doświadczeń – mówił Andrzej Arendarski. - Udało się nam połączyć siły Krajowej Izby Gospodarczej, ministerstwa rolnictwa i Stowarzyszenia Polska Ekologia, dzięki temu program promocji był zrobiony naprawdę dobrze – podkreślił prezes KIG.

Bożena Wróblewska zauważyła, że program „Niepodległa Polska Smakuje” rozpoczął się przecież w Polsce. Odbyło się wiele festynów m.in. w Augustowie, Rudawce Rymanowskiej czy Boguchwale. - Żaglowiec Dar Młodzieży odwiedził porty w Singapurze, Osace i Dżakarcie w Indonezji. W planach mamy jeszcze jeden port w Stanach Zjednoczonych. Jest to możliwe dzięki wsparciu finansowemu z funduszy promocji mleka, mięsa i owoców i warzyw. W ramach programu i w poszczególnych portach odbyło się szereg spotkań biznesowych, spotkań z przedstawicielami sieci handlowych oraz organizacji certyfikujących produkty opuszczone na dane rynki. Wyjazdy były krótkie, bo zazwyczaj trwające 4 dni, ale bardzo bogate – mówiła prezes Wróblewska.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.156.58
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.