Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska żywność podbija świat

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2014, 10:12

19,9 mld euro to wartość polskiego eksportu towarów rolno-spożywczych w 2013 roku. Działania promocyjne w kraju i zagranicą, wysoka jakość żywności, nowoczesne zakłady przetwórcze to tylko niektóre z czynników, które wpływają na tak dobrą kondycję sektora rolno-spożywczego.

Waldemar Pawlak, prezes Fundacji Polski Kongres Gospodarczy ocenia - „sektor rolno-spożywczy jest konkurencyjny w skali europejskiej i światowej. Wytwarzane przez niego produkty są wysyłane na zagraniczne rynki, a miejsca pracy i dochody zostają w Polsce".

Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej Agencji Rynku Rolnego Agnieszka Rembisz wskazuje na Branżowy Program Promocji Polskich Specjalności Żywnościowych, w ramach którego polscy producenci mogą uczestniczyć w zagranicznych targach, misjach gospodarczych czy szkoleniach i seminariach. „Celem Programu jest wykreowanie silnych polskich marek, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone z Polską" - akcentuje.

Barbara Groele z Krajowej Unii Producentów Soków przedstawia potencjał eksportowy przetworów owocowych i warzywnych. „Produkcja zagęszczonego soku jabłkowego w Polsce to 235 tys. ton, zaś soków z owoców kolorowych - 40 tys. ton. Zaś nasz eksport wynosi odpowiednio 200 tys. ton soku jabłkowego, a pozostałych - 35 tys. ton".

Polska jest prawdziwą krainą mlekiem i miodem płynącą. Świadczą o tym wyniki spółdzielczości mleczarskiej - jesteśmy pierwszym w świecie producentem serów twarogowych i szóstym serów długodojrzewających. „Mleko to najstarszy napój znany człowiekowi. Wpływa pozytywnie na zdrowie i urodę. Polska spółdzielczość mleczarska osiąga wiele sukcesów. Od czasu wstąpienia do UE wartość eksportu mleka i jego przetworów wzrosła ponad 4-krotnie - z około 370 milionów euro do około 1599 mln euro w 2013 r." - mówi Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.

Wiesław Różański ocenia obecną sytuacją na rynku wieprzowiny. „Początek roku był niezwykle obiecujący, ale jedynie do czasu wykrycia w Polsce przypadku ASF. Pojawił się wówczas drastyczny spadek cen żywca, jak również utrata wielu rynków eksportowych - wschodnich i perspektywicznych rynków azjatyckich. Mam nadzieję, że w wyniku prowadzonych przez branżę i resort rolnictwa działań uda się odblokować te rynki."

Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska Krzysztof Przybył podkreśla potrzebę budowania silnych marek polskiej żywności, które byłyby nieodłącznie kojarzone z naszym krajem. „Od ponad 20 lat Godłem Teraz Polska zostało oznaczonych wiele produktów rolno-spożywczych. My wiemy, że polskie jest dobre. Musimy skutecznie przekonać do tego innych".

Komentarze pochodzą z panelu podczas Polskiego Kongresu Rolnictwa w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.