REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polski eksport żywności do Chin urośnie dzięki e-commerce

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2015, 14:27
Polski eksport żywności do Chin urośnie dzięki e-commerce
fot. Wikimedia Commons/Chensiyuan, na licencji CC-BY-SA 4.0

Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2015 r. swoją działalność zainauguruje Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością (VPF) - platforma internetowa, która ma ułatwić rodzimej branży spożywczej eksport produktów do Chin. Pomysłodawcy inicjatywy, firmy Sonall Consulting i LongMarch Partners, liczą na to, że w projekt uda się zaangażować do tego czasu nawet 50 polskich producentów żywności chętnych do zaistnienia na Dalekim Wschodzie.

REKLAMA

Jak zapewniał we wtorek podczas konferencji prasowej Dariusz Ziemski, prezes Sonall Consulting, uruchomienie Wirtualnego Pawilonu znacznie obniży firmom spożywczym koszty wejścia na rynek chiński. Podczas gdy zazwyczaj oscylują one w granicach 1-3 mln zł, zaistnienie na platformie VPF będzie się wiązało z wydatkiem rzędu ok. 100 tys. zł. Kwota ta może ulec nawet czterokrotnej obniżce, jeśli pomysłodawcom projektu uda się pozyskać dofinansowanie z Ministerstwa Gospodarki na promocję eksportu. Złożony w tej sprawie wniosek opiewa na 15 mln zł.

Obecnie zaawansowane prace nad podobnymi, narodowymi "wirtualnymi pawilonami" dla chińskich konsumentów prowadzą trzy inne kraje - Kanada, Nowa Zelandia oraz Francja. Wszystkie trzy korzystają w tym zakresie ze wsparcia publicznych pieniędzy. Z informacji przedstawionych przez Ziemskiego wynika, że również sześć innych państw (nie licząc Polski) przymierza się do implementacji podobnego rozwiązania. Oznacza to, że Polska stoi przed szansą znalezienia się w niewielkim gronie krajów, które przecierają szlaki z tego typu projektami.

Wirtualny Pawilon z Polską Żywnoscią będzie działać jak "sklep w sklepie" - podstrona zajmujących się bezpośrednią sprzedażą internetową serwisów Taobao.com (portal należący do koncernu Alibaba) oraz JD.com. Koncepcja oparta jest na modelu B2C - polska żywność ma trafiać bezpośrednio do indywidualnych, chińskich klientów, z pominięciem pośredników i dystrybutorów. Wirtualny Pawilon nie tylko da chińskim konsumentom możliwość zakupu polskich produktów - znajdą się w nim również m.in. blogi oraz zestawy przepisów kulinarnych. Tak skonstruowana całość ma się przyczynić do wypromowania w Chinach "marki Polska" w kategorii żywności.

Platforma VPF przeznaczona będzie przede wszystkim dla średnich i dużych producentów żywności, ale mniejsze firmy, oferujące na przykład żywność regionalną, wytwarzaną naturalnymi metodami, także będą mogły na niej zaistnieć. Dariusz Ziemski zdradził podczas konferencji prasowej, że zainteresowanie możliwością pojawienia się w Wirtualnym Pawilonie wykazało już kilkanaście polskich spółek. Według szefa Sonall Consulting, największe szanse na powodzenie na chińskim rynku mają wytwórcy produktów "ready-to-eat". Wśród branż, które najbardziej optymistycznie mogą spoglądać na Chiny w kontekście eksportu, Ziemski wymienia producentów mięsa (z wyjątkiem wieprzowiny), produktów mleczarskich, słodyczy, makaronów, a także wódki i piwa.

KOMENTARZE: (12)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sara 08-03-2016, 17:12:
Zazwyczaj my wszystko z Chin ściągamy, a tu taka nowość, dzięki temu chinski rynek biznesowy będzie lepiej rozreklamowany nie tylko w mieście lublin ale i na Preply
  • greg 15-02-2016, 08:19:
Pan Naichuan Miao, sklada obietnice nie do zrealizowania. Uwaga na oszusta. Firma, ktora prowadzi jest niezarejestrowana (informacja z Ambasady RP w Pekinie). Wszyscy ex-partnerzy powtarzaja to samo, nie warto wchodzic we wspolprace z Miao, poniewaz ciagnie sie to dlugo, I traci sie mnostwo pieniedzy. Nie ma ani jednego projektu, ktory zostal skonczony od A do Z. Ten project nigdy nie istnial, nigdy nie powstal. Uwaga na oszusta. Prosze sprawdzac chinskie firmy, przed wspolpraca. Wystarczy zadzwonic do Ambasady RP.
  • Gregr 15-02-2016, 08:18:
Pan Naichuan Miao, sklada obietnice nie do zrealizowania. Uwaga na oszusta. Firma, ktora prowadzi jest niezarejestrowana (informacja z Ambasady RP w Pekinie). Wszyscy ex-partnerzy powtarzaja to samo, nie warto wchodzic we wspolprace z Miao, poniewaz ciagnie sie to dlugo, I traci sie mnostwo pieniedzy. Nie ma ani jednego projektu, ktory zostal skonczony od A do Z. Ten project nigdy nie istnial, nigdy nie powstal. Uwaga na oszusta. Prosze sprawdzac chinskie firmy, przed wspolpraca. Wystarczy zadzwonic do Ambasady RP.

Zobacz wszystkie komentarze (12)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH