REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polski rynek frachtu lotniczego wzrósł o 17 proc.

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-01-2013, 13:06

Według szacunków polski rynek frachtu lotniczego to około 90 tys. ton towarów w skali roku. Porównując 2011 rok do 2010, wolumen rynku nieznacznie spadł (o ok. 1 proc.). Natomiast jeśli zostaną zestawione dane dotyczące samego eksportu, który stanowi ok. 45 proc. całego wolumenu przesyłek, można zauważyć, że w tym samym okresie zanotowano wzrost o ok. 17 proc.

REKLAMA

- Dlatego mówiąc o kryzysie na rynku przewozów lotniczych, z całą pewnością można stwierdzić, że dotknął on w zdecydowanie większym stopniu importerów korzystających z frachtu lotniczego, głównie na kierunkach ekonomicznych o wydłużonym transit time" - wyjaśnia Michał Grochowski, Product Manager of Air Freight Poland w DB Schenker Logistics. „Eksport lotniczy natomiast wyraźnie wzrasta, a polskie firmy szukają rynków zbytu. W tym kontekście - wejście nowych linii wydaje się uzasadnione i daje eksporterom nowe możliwości - dodaje Michał Grochowski.

Do tej pory skala długodystansowych bezpośrednich połączeń z Polski była niewielka - można było liczyć na przelot z Warszawy do Pekinu, z Katowic do Hamilton w Kanadzie oraz na tradycyjne połączenia LOT-u między Warszawą a Chicago, Nowym Jorkiem i Toronto.

- Dotychczas większość towarów transportowanych drogą lotniczą z Polski i do Polski była obsługiwana w oparciu o duże lotniska międzynarodowe, np. we Frankfurcie, Amsterdamie i Wiedniu. W praktyce oznaczało to, że towar polskich przedsiębiorców trafiał najpierw np. do Warszawy lub Katowic, następnie był transportowany drogą lądową np. do portu lotniczego we Frankfurcie i dopiero stamtąd leciał do punktu docelowego - mówi Michał René, Head of Air Business Director Region East and Poland w DB Schenker Logistics.

Takie rozwiązanie wiązało się ze stosunkowo długim transit time, który we frachcie lotniczym jest jednym z kluczowych warunków obsługi. Terminowe dostarczenie przesyłki było uzależnione od okoliczności na drodze, a także od zachowania szczególnej staranności i bezpieczeństwa przy przeładunku towaru, tak aby uniknąć ryzyka jego uszkodzenia.

Najczęściej z frachtu lotniczego korzystają branże: elektroniczna, lotnicza, motoryzacyjna, elektromaszynowa, farmaceutyczna i FMCG. Jakie zmiany dla firm z tych sektorów niesie ze sobą nowe połączenie Warszawa - Dubaj? Czy rzeczywiście przesyłki nadawane przez te firmy będą mogły trafiać do większości miejsc na świecie w 48h? - Nowe rozwiązanie, które będziemy proponować naszym klientom, eliminuje przede wszystkim czas transportu „na kołach" przeznaczony do tej pory na dostawę towarów do europejskich portów - wyjaśnia Przemysław Komar, Junior Route Development Manager w DB Schenker Logistics.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH