Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Polski rynek opakowań rozwija się blisko dwa razy szybciej niż rynek globalny

Opakowania skutecznie kreują wizerunek marki i wspierają sprzedaż. Dzisiaj już nie tylko duże koncerny FMCG decydują się oferować swoje produkty w pudełkach lub puszkach wyższej jakości i bardziej trwałych. Widocznym trendem jest także ekologia.

Polski rynek opakowań rozwija się blisko dwa razy szybciej niż rynek globalny
Tomasz Bartold

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 24-10-2017, 13:56

Polski rynek opakowań z 7 proc. dynamiką wzrostu rozwija się blisko dwa razy szybciej niż rynek globalny (3,5%). Według badania Equity Advisors jego obecna wartość wynosi 33,5 mld zł, a do 2020 roku urośnie o kolejne 12,5 mld zł. Obecnie konsumenci przywiązują coraz większą wagę do estetyki produktów, w tym także sposobu ich pakowania. Na rosnące wymagania detalistów odpowiada branża producentów opakowań, w coraz większym stopniu posiłkując się technologiami pozwalającymi nadawać im coraz bardziej atrakcyjny i unikalny wygląd.

Opakowanie produktu powinno być przede wszystkim niepowtarzalne i dopasowanie do oczekiwań grupy docelowej. Naszym klientom oferujemy więc rozwiązania tworzone dla nich od podstaw - od strategii poprzez projekt, doradztwo technologiczne, nadzór jakościowy całego procesu produkcji po zarządzanie łańcuchem dostaw – mówi Tomasz Bartold, dyrektor zarządzający procesami zakupowymi w OEX E-Business.

Według raportu MeadWestvaco Corporation2 44 proc. badanych decyduje się kupić nowy produkt ze względu na atrakcyjny design lub funkcjonalność opakowania. Atrakcyjne opakowanie pozytywnie wpływa także na lojalność klientów. Sam wygląd pudełka czy puszki powinien być dostosowany do okazji zakupu produktu. Trendy zależą od branży, ale również od segmentu rynku, także w ramach tej samej kategorii. Znaczenie mają punkty cenowe gotowych produktów, ale również marki i ich pozycjonowanie. Innymi prawami rządzą się opakowania całoroczne, innymi sezonowe.

Dla producentów coraz większe znaczenie odgrywa ekologia. Podczas zakupów klienci detaliczni zwracają uwagę na to, czy opakowanie jest bezpieczne dla środowiska i może być ponownie przetworzone. Trwałe opakowania, jak metalowe puszki, często są wykorzystywane przez konsumentów jako przedmioty dekoracyjne lub służące do przechowywania innych niż pierwotnie produktów. Dłuższy cykl życia opakowania zwiększa efektywność procesu budowania wizerunku widocznej na nim marki.

Opakowania metalowe wykorzystują przede wszystkim producenci słodyczy, kosmetyków i alkoholu. Udział puszek wśród wszystkich rodzajów opakowań rośnie szczególnie w okresie świątecznym – mówi Tomasz Bartold.

więcej informacji:

Tomasz Bartold RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    opakowania 2017 RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.