Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy i marki podbiją zagraniczne rynki

  • Autor: pr
  • Data: 16-10-2013, 12:22

Kampania wizerunkowa „Made in Poland" ma pomóc polskim firmom wejść na zagraniczne rynki. 14 października 2013 r. na konferencji inaugurującej kampanię, przedstawiciele rządu, przedsiębiorcy i eksperci dyskutowali o tym, jak najefektywniej promować polską markę oraz rodzime firmy i ich produkty na arenie międzynarodowej.

Promocja Polski obejmie pięć kluczowych ze względu na eksport rynków i 15 najbardziej perspektywicznych polskich branż. Są to m.in. produkcja żywności, okien i drzwi, mebli, jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyków, a także przemysł biotechnologiczny oraz farmaceutyczny. Perspektywy i osiągnięcia rodzimych firm z tych sektorów zostały przedstawione w zaprezentowanej podczas konferencji inauguracyjnej „Białej Księdze" tj. raporcie „Polska gospodarka: perspektywiczne sektory, polskie firmy oraz ich produkty". 

Kampania „Made in Poland" to początek długofalowych działań, różniących się od poprzednich programów tym, że w celu osiągnięcia efektu synergii, angażują wiele resortów. Mają łączyć one ich wiedzę, kompetencje i możliwości. O efektywną promocję polskiej gospodarki dbać będą m.in. Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Agencję Rozwoju Przedsiebiorczości, Kancelarię Premiera i Prezydenta, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Wydziały Promocji Handlu i Iwestycji przy Ambasadach RP, a także samych przedsiębiorców.

- Nic nie dzieje się samo. Tą lepszą Polskę, lepszą gospodarkę robią konkretni ludzie, lepsi Polacy. Chcemy z dumą powiedzieć: to jest czas polskiej marki, to czas dumy z polskich produktów - mówił wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński. - Jesteśmy z Polski i mamy się czym pochwalić za granicą. Wszyscy jesteśmy ambasadorami polskiej marki - dodał.

Wicepremier przypomniał, że poza kampanią promocyjną, wsparcie dla firm zainteresowanych eksportem pochodzi m.in. z funduszy europejskich oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. - Za nami kwartał w którym po raz pierwszy ponad 2 mld zł wpłynęło do przedsiębiorstw z funduszy unijnych, a obecny kwartał będzie jeszcze lepszy - mówił wicepremier Piechociński.

Z kolei wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik zwróciła uwagę na zmiany jakie zaszły w Polsce w ostatniej dekadzie. - Nasze firmy są zupełnie inne niż 10 lat temu, innowacyjne, oferujące świetnej jakości produkty i usługi. Będziemy to pokazywać, dostosowując formę i zakres promocji do każdego z zagranicznych rynków objętych akcją, działać nieszablonowo - przekonywała Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki. Podkreślała, że poza wspieraniem firm, które już obecnie mają silną pozycję na rynkach zagranicznych, Ministertwo Gospodarki chce zbudować sieć pomocy także dla małych i średnich przedsiębiorstw.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH