Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy muszą wprowadzać automatyzację, by sprostać wyzwaniom

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 15:17
Polskie firmy nie uciekną przed automatyzacją
Konrad Pilarski, Food&Beverage Market Coordinator, Industrial Solution Department w firmie Mitsubishi Electric Europe fot. PTWP

Polskie firmy z sektora spożywczego stoją w obliczu takich wyzwań jak zwiększenie elastyczności, wydajności, produktywności i optymalizacji, a jedną z odpowiedzi jest robotyzacja i automatyzacja zakładów produkcyjnych – ocenia Konrad Pilarski, Food&Beverage Market Coordinator, Industrial Solution Department w firmie Mitsubishi Electric Europe.

- Wyzwania, które stoją przed nami, to zwiększenie elastyczności, wydajności, produktywności i optymalizacji, a jedną z odpowiedzi jest robotyzacja i automatyzacja zakładów produkcyjnych, bo dzięki temu można poprawić wiele wskaźników finansowych i operacyjnych firmy – mówi Konrad Pilarski.

- Mówiąc o robotyzacji, to nasze zakłady produkcyjne oczekują wysokiej sprawności i dużej elastyczności. Oczekują też prostej i spójnej obsługi maszyn, czy też precyzyjnych informacji o błędach, a także obniżania kosztów zużycia energii. Przemysł związany z automatyką podąża za tymi trendami - zaznacza Pilarski. 

Przedstawiciel Mitsubishi Electric Europe wskazuje również, że Polska jest daleko w tyle za krajami zachodnimi, jeśli chodzi o robotyzację. Przykładowo zagęszczenie robotów na 10 tys. pracowników przemysłowych wynosi w Japonii 323, w Niemczech 282, natomiast w Polsce tylko 19.

Konrad Pilarski podkreśla też, że zmiany w demografii, stylu życia i zachowaniach zakupowych konsumentów coraz bardziej wymuszają stosowanie wszelkiego rodzaju systemów opakowań w produkcji.

- Zmiany demografii, stylu życia powodują, że produkty stają się coraz bardziej wygodne, a zdrowa żywność i produkty premium dotyczą coraz większej ilości firm, bo tego poszukują konsumenci. Czas życia produktów jest coraz krótszy, a coraz większa część sprzedaży przenosi się do internetu - mówi Pilarski. 

- Z tym wszystkim wiąże się to, że produkty na półkach są coraz piękniej zapakowane, wszystko można łatwo otworzyć czy wygodnie przygotować - ocenia.

- W branży spożywczej widzimy bardzo duży potencjał, szczególnie w systemy związane z pakowaniem - dodaje przedstawiciel Mitsubishi Electric Europe

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH